søndag den 27. maj 2012

3½ mm

Det er jo egentlig ikke sådan, at jeg mangler strikkepinde. I teorien! Men pludselig manglede jeg alligevel pind 3½ mm, for dem jeg havde var i brug, og det var ikke nok.
Derfor købte jeg først én portion. Det var ikke helt nok, så jeg købte en mere. Nu skulle det kunne række et stykke tid!
Der er nærmest intet der slår Addi Lace/Addi Turbo. Helt glat overgang fra pind til wire, og så glider det iøvrigt bare godt..... Jeg har købt pinde her og her.

It's not like I have a lack of needles. Theoretically! But suddenly I needed more needles size 3½ mm (US size 4), since all my needles were in use, and I could use more.
First I ordered one little package. Wasn't enough, and so I bought another set. I guess I have enough for a few years now!
Addi Lace/Addi Turbo are my absolute favorite needles. Completely smooth in the area between needle and wire, and just perfectly smooth....
Derudover har jeg købt en ny bog! Man har kunnet få den på svensk et stykke tid, men nu er den kommet på engelsk. Som paperback. Ikke særlig dyr, men sandelig med nogle nye idéer til, hvad strikketøj kan være!
Hvis du mangler anderledes teknikker og mønstre, kan den varmt anbefales. Jeg købte min her.

Furthermore I bought a new book! It's been available in Swedish for a while, but now it's also published in English. As a paperback. Not too expensive, but definitely with new ideas of what knitting can be!
If you would like to learn some new and very different techniques, I give this book my warmest recommendations. You can find it right here.

6 kommentarer:

  1. Helt enig med dig,ADDI laver nogle super lækre pinde,har ellers været meget til Knitpro,men blev træt af de hele tiden går i stykker i gevindet.Jeg skal da lige have tjekket den bog ud,tak for tippet

    SvarSlet
  2. Og man mangler altid liiiiige den samme stoerrelse. Fedt koeb.

    SvarSlet
  3. Tillykke med de nye strikkepinde. Jeg bruger også udelukkende Addi, synes de er supergode.

    SvarSlet
  4. Man skal ikke gå ned på værktøjet, vel?

    SvarSlet
  5. Helt enig - Addi er de bedste! Jeg kan dog ikke så godt med messing-indholdet i lave udgaven, men Turbo-pindene vender jeg ALTID tilbage til. Og naturligvis skal man have et velassorteret lager af pinde!
    Tak for tippet med bogen - den har længe stået på min ønskeseddel og nu er den ligefrem billig....

    SvarSlet
  6. Britt - det er sjovt, ja. Addi er bare super! Jeg har også efterhånden prøvet en del andet, men kan bare ikke finde noget bedre...
    Bogen skal du nok kunne få noget sjov ud af.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails