lørdag den 25. januar 2014

Rejse / Travel

Det var en rigtig lang rejse her til Myanmar! De første 10 timer i flyet gik egentlig godt, men næsten uden søvn og en landing til den flotteste morgen i Thailand var godt nok hårdt.......
Fra Thailand fløj vi videre hertil, og efter informationer (der gik direkte ind gennem det ene øre og ud gennem det andet!) ved ankomst til hotellet, gik jeg direkte op på værelset, lagde mig på sengen, og var bevidstløs et par timer. Hold fast, som jeg var træt!

The travel to Myanmar was really long. The first 10 hours of flight were good enough, but almost without sleep, and landing in Thailand on a beautiful morning was really tough........
From Thailand, we flew on to here, and after getting a lot of information (which very quickly left my brain again!) when arriving to the hotel, I went straight to my room, laid on the bed and regained consciousness after a few hours. Man, I was so tired!
Fra hotelvinduet er der udsigt til den gyldne pagode over parken. Meget smukt! Vi var faktisk henne at se den, men der kommer billeder i morgen. Lige nu skal jeg mest bare sove lidt mere.

From the hotel room, we have a view over the golden pagoda across the park. Very beautiful! we actually went to see it, but photos will follow tomorrow. Right now I just need some sleep.
Men I skal lige se aftensmaden! Jeg fik salat med te-blade til forret. SÅ lækkert. Hvis det altså ikke var for de der grønne bønner på toppen, der viste sig at være nogle ret heftige chilier. Jeg må lære, at "Spicy" i Myanmar er noget ganske andet end "Spicy" i Danmark!

But you just need to see dinner! I had tea-leaves salad as a starter. SO yummy. Apart from the green beans on top, which turned out to be some pretty strong chili-fruits! I have to learn, that "Spicy" in Myanmar is very far from "Spicy" in Denmark!

1. Det ser ud til at blive spændende - rigtig god tur 😃

1. Tusind tak. Det er ret fedt indtil videre!

2. Pas nu på ganen, du skulle jo gerne holde hele turen. Rigtig god rejse.

1. I dag har jeg ikke spist chili. Det var nu meget rart!

3. Hvor ser det da lækkert ud.
    Måske kunne du træne til et afsnit med Chili-Claus.

1. Jeg har faktisk tænkt enormt meget på Chili-Klaus! Tror nu alligevel nok, jeg ville takke nej efter denne her oplevelse.....

4. Suk suk jeg ville godt ha været med i din kuffert! Nyd det hele spicy or not!

1. Der er flere, der har tilbudt at tage med...... Kunne have været hyggeligt!

5. Ih hvor ser det laekkert ud. Nyyyyyyyyyd det.

6. Jeg rejste til Bangkok med Thai Airways fredag d. 24. januar, og jeg var ret sikker på, at jeg så dig i flyet, men dels har du af gode grunde ikke en kinamands chance for at kende mig, og dels var alligevel for pinligt at begynde at antaste medpassagerer med forespørgsler om de var Christunte aka Strikkoman - altså, hvis det var dig, ville det jo have været okay, men hvis jeg tog fejl, så havde det været monster pinligt.

Nu er jeg så endnu mere sikker på at det nok har været Den Rigtige Strikkoman :-)

1. Nej, hvor hyggeligt! Havde du det godt i Bangkok?
      Hvor er det sjovt, at vi har fløjet sammen.

2. Jeg havde et par dage rigtig dejlige dage i Bangkok som start på en rundrejse i det nordlige Thailand - og jeg må nok konstatere, at alle avisskriverierne lige før vi tog af stad om uro og opstandelse i Bangkok var temmelig vildt overdrevet. Vi så demonstranter, men det lignede mest en folkefest a la Roskilde Festival og de lokale myndigheder anslog, at der var ca. 150.000 demonstranter, men i en by med 13 millioner registrerede indbyggere, er det stadig kun en krusning på overfladen.

Det er i øvrigt sjovt, at mange af de ting du skriver om - bl.a. silkefabrik, lakfabrik, templer, munke med Iphones og langhalsede kvinder - så vi også, bare i Thailand, men i årenes løb har grænsen vist flyttet sig frem og tilbage, så det er nok ikke så mærkeligt at områderne ligner hinanden.

3. Hvor lyder det fedt! Det er sjovt, at du har set de samme ting. Det virker til, at områderne ligger ret tæt op ad hinanden. Både geografisk og kulturelt.

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!