torsdag den 6. oktober 2016

Luksus / Luxury

Endnu et par strømper er færdige. Par nummer 22 i år.....
Denne gang er det luksus! Lækkert, håndfarvet garn med BFL-fibre. De er SÅ bløde og utroligt smukke! De er også til mig.....

Another pair of socks are finished. The 22nd pair this year.....
This time, it's pure luxury! Delicious, hand-dyed yarn with BFL-fibers. They are SO soft and incredibly beautiful! Then they are for me......
Mønsteret er dette, fundet i en af mine adskillige strømpebøger. Det er lidt anderledes - der er 3 rækker med mønsteret midt i et hav af perlestrik. De to rækker mønster slutter ved hælen, den tredje fortsætter ned på oversiden af foden. Det var absolut nemt at strikke, og det gik også ret hurtigt, da jeg var til møde med arbejdet. Det sjove var faktisk, at det var første gang de fleste af mine kolleger så mig strikke, og de var virkelig imponerede! Tænker, det ikke bliver sidste gang....
Strømperne er som sædvanligt strikket på firkantede strømpepinde, str. 2,5 mm, og de vejer 85 gram.

The pattern is this one, found in one of my countless sock-books. It is a bit different - they have 3 columns of pattern in a sea of seed stitch. Two of the columns end up by the heel, the third one is continuing down on the top of the foot. It was really easy to knit, and they were done pretty fast, since I had a meeting at work. The fun thing was that this was the first time several of my colleagues saw me knitting, and they were so impressed! I do think they will see me knitting again.....
As usual, the socks are made with my square double point needles size 2.5 mm, and they weigh 85 grams.

6 kommentarer:

  1. Du er da helt vild, tænk at strikke så mange par sokker, og du strikker jo andet end det!!!
    Jeg har strikket de samme sokker (Nancy Bush, Childs french sock?) for nogle år siden, da jeg ikke var helt så rutineret en strikker. De er derfor lidt deforme... måske skulle jeg prøve igen. 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nøjagtig dem! Håber, de varmer godt, dine strømper, selv om de ser lidt deforme ud. Du skulle tage at prøve igen - det er et ret fint mønster, synes jeg!

      Slet
  2. Fantastisk, som du strikker smukke strømper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg glæder mig enormt til selv at få de her på fødderne!

      Slet
  3. Hvor er de smukke.
    Dejligt, at du kan strikke til møder. Det giver sådan en dejlig koncentration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Jeg hører meget bedre efter med et strikketøj. Det er egentlig mærkeligt. Det bliver også meget hyggeligere når man kan strikke....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails