lørdag den 1. oktober 2016

Forberedelser / Preparations

I dag skal jeg holde fødselsdag. Igen. Denne gang for mine strikkeveninder (+ 1, der ikke strikker, den stakkel!). Vi bliver bare 5, men jeg tror det bliver ret hyggeligt.
Min eneste hjemmelavede forberedelse bliver disse. Tapioka-perler.
De ser temmelig kedelige ud i posen!

Today, I'll celebrate my birthday. Again. This time, for knitting friends (+ 1, who is a non-knitter. Poor thing!). We'll be just 5 people, but I do expect a very nice time.
My only homemade preparation is these. Tapioca-beads.
They look pretty boring in the bag!
De er blevet kogt og ligger nu i sukkerlage i køleskabet og venter. Der er lavet te, som er i gang med at køle af, og så regner jeg med, at alle mine veninder kan blive introduceret til bubble-tea. Hjemmelavet! Tror faktisk, at det bliver første gang for en hel del af dem.
(De skal nok få andet end bubble-tea. F.eks. Irish Coffee og cheesecake fra Bertels!)

They have been boiled and are now waiting in sugar-syrup in the fridge, waiting. I've made tea, which is now cooling, and then I plan on introducing my friends to bubble-tea.
Homemade! I do expect it to be a first for quite a few of them.
(They'll get something else, too. For instance Irish Coffee and Bertel's cheesecake!)
I går blev dagen hvor et af mine evighedsprojekter, en orange trøje med snoninger, måtte lade livet. Den bliver aldrig færdig. Især ikke, fordi den helt sikkert ville blive for lille. Så nu er den trevlet op, den gode blanding af bomuld/uld og tynd cashmere/uld, begge slags fra Kina.
Tænker faktisk, at man kunne kombinere den fine orange med det lige så lækre multifarvede garn i noget vævestrik, f.eks. til denne her.
Jeg ved ikke helt, om der er kontrast nok, men jeg kunne jo teste det, ihvertfald!

Yesterday was the day of the death of one of my eternity-projects, an orange cardigan with cables.
It would just never get done. Especially since it would definitely become too small. So now it's unraveled, the nice cotton/wool-blend and the thin cashmere/wool, both kinds bought in China.
I do think the pretty orange could be combined with the delicious multi-color yarn in some mosaic-knitting, for instance this one.
I'm not quite sure about the contrast, though, but I could test it!
Nå ja - og så gik jeg lige i gang med et par strømper mere. Til mig, altså! I det overlækre garn jeg fik af min niece, håndfarvet fra GarnGalleriet.
Uh, det bliver så fint og lækkert!
Tænker, at jeg må strikke noget mere til hende, når hun finder på SÅ gode gaver! (Ja, Ann Sophie. Eneste betingelse er, at det skal være af garn fra mit lager. Der er vist købt rigeligt i år!)

Oh well - and then I started another pair of socks. For me! Using the über-delicious yarn I got from my niece, hand-dyed from GarnGalleriet.
How pretty and amazingly soft this is!
I guess I should knit something more for her, since her presents are SO great! (She is reading my blog. I hope she is happy reading this!)

4 kommentarer:

  1. Arj. Du laver bubble tea! Hvor hyggeligt. Rigtig god aften

    SvarSlet
  2. Det lyder da til at blive en hyggelig dag. Jeg har aldrig hørt om bubble tea. Lyder spændende. Må vist Google lidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøv at Google det og prøv at smage det, når du får chancen!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails