lørdag den 17. juni 2017

Sikken en uge / What a week

Det har været en af de der uger, hvor jeg føler jeg dårligt har nået at røre jorden. Den er bare fløjet afsted! Alle billederne i dag er fra Sverige, men jeg har faktisk også været i Danmark.
Mandag var jeg til strikkebio. Det var en boksefilm, "Den bedste mand", og jeg var helt ærligt temmelig skeptisk, men min niece skal snart til Hong Kong 1 år, og hun ville virkelig gerne nå at komme i strikkebio en gang til inden. Men filmen var supergod! Det blev en hyggelig aften.
Onsdag skulle jeg ud i den friske luft og mødte nærmest hele det svenske politi udenfor. De kom for børnenes skyld, og det var et stort hit. De viste dog ikke "Rulle-Marie" i aktion. DET ville ellers have været noget!

It has been one of those weeks where I've felt like I've barely touched the ground. It just flew by! All pictures are from Sweden today, but I actually also spent time in Denmark.
Monday, I went to the knitting-movies. They showed a boxing movie, "The best man", and honestly I was very skeptical, but since my niece is going to Hong Kong for a year very soon, and she really wanted to try knitting-movies one more time, we went. But the movie was so good! It was a nice evening.
Wednesday, I had to get out in the fresh air, and ran into what seemed like the entire Swedish police outside. They came for the kids sake, and they were a great hit. They didn't show the bomb robot in action, though. THAT would have been something!
Jeg skulle ud i luften, for jeg skulle have nogle prøver med til undersøgelse i Danmark. Man føler sig sådan lidt skummel når man "smugler" bakterier med toget, og de endda er mærket som der står her!
Men de blev godt afleveret og var iøvrigt så godt pakket ind, at jeg ikke var bekymret.
Den aften fik jeg en dejlig gåtur hjem fra Rigshospitalet. Det var dejligt i sommeraftenen.

I was going outside, since I was taking some samples for investigation in Denmark. It feels very sinister, "smuggling" bacteria on the train, when they are even marked like it shows here!
But they were delivered and by the way wrapped so well that I didn't worry.
That evening, I had a nice walk home from Rigshospitalet. The summer evening was beautiful.
Det var også ugen, hvor jeg fik lov at sove på Patienthotellet. Endelig blev jeg bagvagt igen, og da jeg skal kunne være på hospitalet i løbet af 30 minutter, går det ikke at sove derhjemme. Så jeg kunne "nyde" denne udsigt til sygehuset i Lund!

It was also the week where I got to sleep at the patient's hotel. Finally, I'm an on call doctor again, and since I need to be able to be at the hospital within 30 minutes, it's no use sleeping at home. So I got to "enjoy" this view of the Lund hospital!
Heldigvis kunne jeg da gå en tur, og fandt også noget aftensmad. I supermarkedet så jeg denne nye variant af is. Is med kanel-bullar? Det MÅ da smage godt! Engang må jeg prøve det.
Lige nu sidder jeg så her. I min lejlighed. Det er virkelig dejligt at være hjemme, selv om denne lørdag også er fyldt med ting og aftaler. God weekend derude!

Fortunately, I could go for a walk, and I also found something for dinner. At the supermarket, I saw this new ice cream taste. Cinnamon buns? It HAS to taste good! Some time I'll have to try it.
Right now, I'm sitting here. In my apartment. I really love being at home, although this Saturday is also filled with stuff to do. Happy weekend out there!

2 kommentarer:

  1. Pyh, den slags uger er der efterhånden (for) mange af. Det er godt at man snart kan se frem til sommerferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg keder mig ihvertfald ikke! Jeg er glad for at jeg virkelig elsker mit arbejde....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails