tirsdag den 27. juni 2017

Aften i Lund / Evening in Lund

Eftersom jeg nu er på tilkald, når jeg har vagt, er det blevet noget anderledes. Når jeg er færdig, kan jeg gå ned i byen efter noget aftensmad (som indtil videre bare er blevet fra supermarkedet), og så er det altså hyggeligt at se Lund om aftenen UDEN at skulle skynde sig hjem til København!
Søndag gik jeg rundt om den fine, gamle domkirke. En eller anden gang må det altså lykkes mig at komme så tidligt fra arbejde at jeg får set den ordentligt indeni! Den er rigtig gammel - bygget omkring år 1100 - og meget fin.

Since I'm now on call, when on duty, things got somewhat different. When I'm through with my work, I can walk down into town to get some dinner (so far, it's been from the supermarket), and then it's really nice seeing Lund in the evening WITHOUT having to rush back to Copenhagen!
On Sunday, I walked around the beautiful, old cathedral. Some time I must succeed in leaving work at a time to make sure I get to see it properly inside! It's really old - build around year 1100 - and it is so beautiful.
Vel hjemme igen besluttede jeg mig for, at olien er begyndt at tørre. Nok. Så der er kommet lidt bøger op, og DET er dejligt! Dejligt at se lidt af gulvet igen, og dejligt at få ting på plads. Jeg tænker, at det hele er på plads i løbet af ugen, og så må jeg finde ud af, hvordan soveværelset skal være, for lige nu føles det ikke super hyggeligt, selv om der er dejligt stille!

Well back home again, I decided that the oil started drying. Enough. So I set up a few books, and THAT's really nice! It's wonderful seeing a bit of the floor again, and lovely getting things back at their place. I guess everything will be in order by the end of this week, and then I need to find out how the bedroom should be, since it doesn't feel very cozy right now, although it's nice and quiet!

1 kommentar:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails