fredag den 30. juni 2017

Tant Thea

I onsdags var jeg i Helsingborg. Med mit arbejde. Bagefter gik jeg på jagt efter - og fandt! - den fineste garnbutik med en herlig indehaver, nemlig "Tant Thea", som ligger ikke alt for langt fra havnen og stationen. Der er garngraffiti udenfor og et fint skilt der ikke levner nogen tvivl om at hende derinde kan lide at strikke!

Last Wednesday, I was in Helsingborg. With my work. Afterwards, I went searching - and found! - the nicest yarn shop with a lovely owner, "Tant Thea", located not too far from the harbor and the station. Outside, there is yarn bombing, and the sign does not leave any doubt that the lady inside really likes knitting!
Indenfor er der masser af garn. Masser! Jeg tror faktisk kun der er lækkert garn derinde, og det meste er også utroligt blødt i flotte farver.
Kom jeg til at købe noget? Ja da! Der var lidt fødselsdagsgaver jeg kunne bruge som undskyldning, og der røg også lige et lille nøgle med til mig selv!
Kunne jeg tænke mig at komme tilbage? Ja! Men for økonomi og mangel på lagerplads er det vist heldigt at jeg ikke lige arbejder i nærheden.....

Inside, there is plenty of yarn. Plenty! I do think that this shop holds only yummy yarn, and most of it is also incredibly soft and in nice colors.
Did I happen to buy anything? Oh yes! There were a few birthday presents I could use as an excuse, and I did buy a small skein for myself!
Would I like to come back? Yes! But I guess it's good for my economy and my lack of more space for stash, that I'm not working close by.......
Bagefter tog jeg færgen hjem til Danmark. Jeg tror ikke jeg har taget den færge siden jeg var barn, og det var SÅ hyggeligt. Hvis der er noget, man kan bruge lidt ferietid på i Danmark, er det at sejle færge her og der. Oftest korte ture, altid utroligt hyggeligt. 
Nu var det så mellem Sverige og Danmark. Det var smukt at sejle til Helsingør og se Kronborg, men det var bestemt ikke en hurtigere måde at komme hjem på. Til gengæld føltes det lidt som ferie! (Og man kunne handle toldfrit i løbet af de 20 minutters sejlads!)

Afterwards, I took the ferry back to Denmark. I don't think I sailed this ferry since I was a kid, and it was SO nice. If there is something you can spend a bit of vacation on in Denmark, it's sailing a ferry here and there. Often short trips, always incredibly nice. 
This time it was between Sweden and Denmark, though. It was beautiful sailing towards Helsingør, seeing Kronborg, but it was by no means a faster way to get home. But it felt a bit like vacation! (And there was tax-free shopping during the 20 minutes of sailing!)

6 kommentarer:

  1. Sikke en hyggelig butik

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er utroligt hyggelig og med en meget sød indehaver.

      Slet
  2. Den butik ser rigtig hyggelig ud. Godt jeg ikke lige kan smutte forbi. Mit lager skriger på at blive brugt😄

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også egentlig glad for at jeg ikke lige bor i nærheden!

      Slet
  3. Det er saa fantastisk med toldfrit mellem Dk og Sverige. Altid noget der har faaet mig til at grine, for Sverige, det er jo lige i baghaven. Tihi.
    Farlig butik, men med den fart dine pinde har paa, burde der nok hurtigt blive lagerplads. Maa vi se billede af indkoeb???

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er SÅ mærkeligt med det toldfrie! Virkelig! Jeg kan huske da jeg var barn, og vi altid købte tyggegummi på færgen. I store mængder!
      Butikken er temmelig farlig, ja. Og jeg synes desværre jeg strikker alt for langsomt....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails