lørdag den 5. oktober 2019

Vest

Når jeg er på kongres, hører jeg meget bedre efter, hvis jeg kan strikke. MEGET bedre!
Jeg havde taget mønster med til en vest, og brugte den til det garn jeg købte i Madrid. Garnet var noget tykkere end jeg lige havde tænkt, og den mindste rundpind jeg kunne få var 3,5 mm, så den blev jo større.
Jeg tog størrelse 6 mdr og strikkede derudaf. Heldigvis nåede jeg at købe et bundt garn mere, for der var ikke helt nok i det første bundt. Den er endt med at blive omkring størrelse 2 år, og jeg tænker, at lille L kan passe den. Den er ret elastisk. Hvis han ikke kan passe, kan hans kusine I så tage over. Det er altså praktisk med så mange børn i familien!
Vesten er designet af Else Schjellerup, og som altid er der rigtig fine detaljer. Indtagningerne i ribmønsteret ser fint ud! Jeg skal helt sikkert strikke en til i lidt tyndere garn.
Hvad mangler jeg at skrive? Den vejer 115 gram. Dejlig, blød merino.

When I'm at a congress, I listen much better, if I can knit. A LOT better!
I brought the pattern for a vest, and then used the yarn I bought in Madrid. The yarn was a big thicker than I thought, and the smallest circular needle I could get was 3.5 mm, so the vest turned out bigger than the pattern.
I used size 6 months and started knitting. Fortunately, I got to buy another skein, since 1 skein wasn't quite enough. It ended up being around size 2 years, and I do think it will fit little L. It's very elastic! If he doesn't fit, his cousin I can take over. It's so practical having this many kids in the family!
The vest is designed by Else Schjellerup, and as always, there are nice details. The decreases in the rib pattern looks so pretty! I'm definitely making another one in thinner yarn.
So what's left to write? It weighs 115 gram. Lovely, soft merino.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails