torsdag den 10. oktober 2019

22 - Deja Vu!

Der er et par strømper mere færdige. De ligner jo ret meget dem som jeg strikkede til min mindste nevø. Med god grund.
Han kunne nemlig ikke få dem på! De var for stramme, og han kunne ikke få dem over hælen. Det havde jeg jo nok godt lidt på fornemmelsen, og jeg syntes ikke der var meget at gøre andet end at gå i gang igen.

Another pair of socks got done. They do look a lot like the ones I made for my youngest nephew. And there is a reason for that.
He couldn't put them on! They were too tight, and he couldn't pass them over the heel. I did think that this might happen, so I really couldn't think of anything to do except start over again. 
De er temmelig meget for store til mine fødder. Eller - som jeg ser det - passende for store! Han har HELT klart større fødder end mig!
Jeg lavede dem nogenlunde som de gamle med blå, grøn og brun. Jeg syntes faktisk det blev meget pænt.

They are really too big for my feet. Or - as I see it - the right kind of too big! His feet are SO much bigger than mine!
I made them like the old ones in blue, green and brown. I do think it looked kind of nice.
Den største forskel blev at billedet af hunden kom ned på foden istedet for at sidde på benet.
Det bliver jo lidt stramt og uelastisk når man strikker så meget mønster rundt, men nu gør det ingenting, for foden skal nok komme ned i.
Denne gang slog jeg så også lidt flere masker op, nemlig 72 ialt. Jeg strikkede på pind 2,5 og de vejer 125 gram. Jeg tror, han bliver glad for dem her.

The biggest difference is that I put the picture of the dog on the foot instead of on the leg.
Knitting this much pattern around makes it kind of tight and not very elastic, but now that doesn't matter, since the foot can get down easily.
This time, I also cast on a few more stitches - 72 in total. I used size 2.5 mm needles and they weigh 125 grams. I think he will be happy with these.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails