lørdag den 6. februar 2021

Jeg elsker de her morgener / I love these mornings

Disse dage, hvor man efterhånden ser solopgangen på vej over broen til Sverige er bare de bedste! For hver dag bliver det lysere og lysere, men pludselig en dag ER solen jo bare stået op og det er helt lyst, og så er det jo knap så sjovt at følge med i....
Jeg føler mig iøvrigt ekstra dedikeret til mit arbejde lige nu. Altså - jeg skal virkelig VILLE rejse til Sverige! Med arbejdsattest, pas og nu fra på mandag en negativ coronatest. Jeg føler mig faktisk lidt eksklusiv på en eller anden måde. Bortset fra den der pind langt ind i næsen, altså. De der tests kommer man vist aldrig til at elske. 

These days, when the sunrise is more and more visible going across the bridge to Sweden are the best! Every day it's a little bit more light, but then suddenly one day the sun has already risen and it's light, and then it's less fun to watch and follow.....
By the way, I feel extra dedicated going to my job right now. Well - I need to really WANT to go to Sweden! With the work documents, passport and from this Monday even a negative corona test. I actually feel a bit exclusive, somehow. Apart from the swab deep in my nose, you know. Those tests are never going to be fun. 
Nu er det jo så weekend. SOM jeg har glædet mig! Skulle rigtig sove længe (mindst til 7.30!), havde jeg tænkt. I stedet vågnede jeg kl. 06. Men så fik jeg lige en smuk solopgang mere med. 
Sidste år længtes jeg så meget efter at være mere hjemme. Også i weekenden. Man må sige, at jeg har fået hvad jeg ønskede mig! Men i dag er der tid til at sy lidt, arbejde på min artikel, se skiløb (der er altid noget på svenske kanaler), få fuglene ud at flyve og bare se haven i dagslys. Ikke tosset. God weekend!

So now it's weekend. I've been so excited! I planned to sleep a lot (at least to 7.30 a.m.!), but instead I woke up at 6. But then I got to see another beautiful sunrise. 
Last year, I longed so much to just be more at home. Even in the weekend. Well - I really got what I wanted! But today I'll have time for sewing a bit, work on my article, watch some ski-tournaments (always something on Swedish tv), let the birds fly around the living room and just see my garden in daylight. Not bad. Have a nice weekend!

2 kommentarer:

  1. Det må være møgirreterne hver dag på vej til job.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er heldigvis kun en gang om ugen. Indtil videre. Jeg synes godt nok det er svært at forudse hvad de kan finde på yderligere.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails