lørdag den 9. oktober 2021

Efterår / Fall

Efteråret er virkelig kommet. Dagene er pludselig så korte, men jeg har stadig hindbær i haven, hvilket er ret vildt! 
Jeg fik en pose nedfaldsæbler fra nogle venner, og det blev lige til et par glas æblemos mere. Skal snart besøge tandlægen og leve af kold, blød mad nogle dage, og jeg har fundet ud af, at tykmælk med æblemos faktisk smager rigtig godt! Så kan jeg da glæde mig til det, for der er andre dele af processen jeg glæder mig mindre til. 

Fall is really here. The days are suddenly so short, but there are still raspberries in my garden, which is amazing!
I got a bag of fallen apples from some friends, and made a bit more apple puree. I will visit the dentist very soon and live from cold, soft food for a few days, and I've discovered that yoghurt with apple puree actually is very yummy! It's good to have something to look forward to, since there are other bits of the process I'm not looking that much forward to. 
Mit lillebitte (men større) kirsebærtræ har kun 2 blade tilbage, og de ser ud til at klamre sig til træet med deres sidste kræfter. Jeg synes måske nok det er lige lovligt tidligt at smide alle blade, men der er jo ikke så meget at gøre ved det. Kan bare glæde mig over at der er så mange knopper klar til næste år. 
Så - efteråret er her virkelig, og det er vel bare at nyde det.

My tiny (but bigger) cherry tree has only 2 leaves left, and they seem to cling to the tree for dear life with all the strength they have left. I do think it's kind of soon to drop all leaves, but there isn't much I can do about it. I just love that it has so many buds ready for next year. 
So - fall is really here, and I guess we just need to enjoy it. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails