fredag den 8. oktober 2021

Jeg kan lide Sverige mere og mere / I like Sweden more and more

I går på arbejde mødte jeg en far for første gang. Jeg havde mødt hans datter og kone flere gange, og nu var han så også i Sverige. 
For at vise sin taknemmelighed over vores behandling havde han taget denne gave med! Lavet af skinnende sten fra den by, hvor de nu bor. Hele familien sammen. 
Og ved I hvad? Jeg blev virkelig glad! Den er jo mega kitsch, men også SÅ fin og lige fra hjertet. Jeg har tit undret mig over de virkelig mærkelige ting læger kan have på deres kontor. Nu ved jeg hvorfor. 
Efter 6 år i Lund har Sverige nu nok fundet en større og større plads i mit hjerte. Det er jo helt vildt, at noget, der bare føltes så fremmed i starten nu føles ret okay. Burde nok få set lidt mere af det store land.

Yesterday at work, I met a father for the first time. I've met his daughter and his wife several times, and now he had also come to Sweden. 
To show his gratitude of our treatment of his daughter, he brought this gift! Made with shiny stones from the city where they now live. The entire family together. 
And you know what? I was so happy! This is indeed very kitsch, but also SO pretty and straight from the heart. I've been wondering so often about the very strange things doctors have in their offices. Now I know why. After 6 years in Lund, Sweden has captured a larger and larger place in my heart. It's crazy, how it felt so weird in the beginning and now so okay. I ought to see more of this big country. 

2 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails