fredag den 15. oktober 2021

Raja 6

Storebror-sweateren er færdig. Den blev ret god, selv om jeg ikke var sådan helt vild med farven. Det er vildt med denne sweater - det er bare ret og vrang, og det ser bare så godt ud!
Mønsteret er Raja's raglan som jo findes i en del størrelser. Den strikkes oppefra-ned og den er dejligt elastisk med rib-mønsteret, så den passer også bare godt. 
Jeg har strikket nogle stykker i Wollmeise. Denne her er i Yaku fra CaMaRose, og det er bare helt vildt blødt! Den er strikket med dobbelt garn på pind 4, og det gik ret hurtigt. Den vejer 245 gram. 

The big-brother sweater is done. It turned out really good, although I didn't like the color that much. It's so amazing with this sweater - it's just knit and purl, but it looks so good!
The pattern is Raja's raglan, which can be found in several sizes. It's knit top-down and it's very elastic with the rib-pattern, so it also fits very well. 
I've made quite a few with Wollmeise. This one is made with Yaku from CaMaRose, and it's just so crazy soft! I used the yarn held double using 4 mm needles, and it was fast. It weighs 245 grams. 
Den fik en fin lille ugleknap. 

The button is really pretty with an owl. 
Og her er de så - sweater til storebror og lillebror. Slet ikke samme garn, slet ikke samme mønster, men alligevel passer de meget godt sammen. De skal begge to håndvaskes (hvilket jeg NOK skal huske at pointere!), men det går nok. 
Det bliver jo spændende om de passer og om de eventuelt har dem på samtidigt......

So here they are - sweaters for big brother and baby brother. Totally different yarn, totally different patterns, but still they fit well together. Both need hand wash (which I WILL remember to point out!) but I'm sure it will work out. 
Will be exciting to see if they fit and whether they will wear them simultaneously.....

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak skal du have. Jeg synes jeg får strikket så lidt til alle de der små hoveder. Der er jo en del efterhånden!

      Slet
  2. Jeg synes farven er super pæn 😂😂😂 den er så god, den trøje!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - tak! Ja, jeg kan lidt bedre lide den nu, hvor trøjen er færdig.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails