lørdag den 19. august 2023

Fredag aftens drama / Friday night drama

Min symaskine (Pfaff) skulle have en ny pære. Efter ret mange år! Det er sådan en man skal skubbe op og dreje på (oppe i maskinen) for at få den ud og det samme når den skal i. Jeg fandt en ny pære i Aarhus (for nu at gøre det ekstra besværligt), og da jeg i aftes lige skulle sy min bluse under armen, kunne jeg jo godt lige skift pære. Syntes jeg. Hvor svært kan det være?
Temmelig svært! 
Det lykkedes mig at skubbe den så langt op og til siden at jeg bare slet ikke kunne få den ud igen.....

My sewing machine (Pfaff) needed a new lightbulb. After quite a few years! It's a bulb that you push upwards and turn (inside the machine) to get it out and the same when it's going back in. I found a new one in Aarhus (no need to do it the easy way), and yesterday, when I wanted to sew my blouse under the arm, I might as well change the lightbulb. I thought. How hard could that be?
Quite hard! 
Somehow I pushed it up to the side and just couldn't get it back out. It was stuck!
Så der gik lige en halv time med strikkepinde, fingre, hæklenål og "elefantsnot" med symaskine på siden og på hovedet før det pludselig lykkedes! 
Jeg var virkelig glad da pæren pludselig lå der på bordet!

So I spent about 30 minutes using knitting needles, fingers, a crochet hook and adhesive blu-tack, turning the sewing machine on the side and upside-down before I succeeded!
I was so happy when the lightbulb was suddenly there on the table!
Og heldigvis virkede både pære og symaskine - blusen blev syet og jeg kunne lave noget andet end at kigge op i et sort hul. 
Nu håber jeg den nye pære holder 13 år ligesom den gamle!

And fortunately, both lightbulb and sewing machine worked - my top was sewn and I could do something other than staring up a black hole. 
Now I do hope the new lightbulb will work for 13 years just like the old one!

2 kommentarer:

  1. Åhh, den skal skubbes op - så er det nok derfor jeg ikke kan få min ud. Og den er jo ikke til at få fat i, godt nok upraktisk

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh - har du også sådan en? Man skal holde tungen lige i munden....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails