fredag den 18. august 2023

Virkelig kedeligt / Really boring

For 3 år siden strikkede jeg en dejlig top til mig selv. Jeg kan godt lide A-facon, men denne gang blev det så lige i overkanten og kanten blev for smal, så i hele 3 år har jeg været vældigt irriteret over at kanten rullede. Hele tiden!
I år fik jeg så endelig taget mig sammen til at strikke det nederste stykke om. 

Three years ago, I knit a very nice top for me. I do like the A-shape, but this time it went a bit over the top, plus the edge was a bit small. Everything resulted in that I have been really annoyed over this rolling edge for 3 years. Every time I used it!
This year, I finally pulled myself together and reknit the bottom part. 
Jeg pillede en del op - sådan 5-7 cm - og strikkede af det optrævlede garn. Derefter strikkede jeg lige ned og lavede en lidt bredere kant. 
Det virker! Det skal lige vaskes nogle gange til så det ikke ser så bulet ud i forhold til det andet, men jeg er glad for at jeg gjorde det!

I unravelled quite a bit - 2-2.5 inches - and knit with the yarn that I unravelled. Then I just knit straight down and made the edge a bit wider. 
It works! It needs a few more washes to make it look a bit less uneven compared to the rest, but I'm really happy that I did it!

2 kommentarer:

  1. Ikke spor kedeligt, derimod er det den helt store fidus ved selv at lave tingene - at vi kan få dem præcis som vi vil ... hvis evnerne rækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja, det er ret smart selv om det tog længere tid end jeg havde lyst til!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails