torsdag den 8. februar 2024

Så god som ny / As good as new

For næsten 6 år siden strikkede jeg en dejlig sweater i Noro garn med cashmere som jeg havde købt i Hong Kong. Det er en dejlig sweater! 
Men garnet er som Noro nogle gange er. Ind imellem vældigt tyndt, og så går det i stykker når det bliver slidt. Min sweater er mange gange blev syet lidt på for at forstærke eller reparere, for heldigvis har jeg Noro Silk Garden i samme farver. 
Og nu var det galt igen! Aflukningen på kroppen var flosset. 

Almost 6 years ago, I knit this lovely sweater in Noro yarn with cashmere that I bought in Hong Kong. I really love that sweater! 
But the yarn is typical Noro. Sometimes very thin, and then it breaks when used a lot. I have sewn a lot on this sweater to enforce or repair, because luckily I do have some Noro Silk Garden in the same colors. 
And now it broke again! The cast-off edge on the body was broken. 
Først tænkte jeg på at hækle over hullet. Men så kom jeg heldigvis på bedre tanker og bestemte at strikke kanten om. 
Det tog lidt tid at samle alle masker op, men det gik. 

At first, I though about crocheting over the hole. But then I thought again (fortunately) and decided to re-knit the edge. 
It took a while to pick up all the stitches, but I managed. 
Selvfølgelig gik der også tid fra vesten fordi jeg ville lave min sweater, men resultatet blev godt! Her er den nye kant som forhåbentlig er lidt mere slidstærk. Man kan ikke se at den er strikket på, vel?

Of course I also spend time that I could have used for my vest, but the sweater turned out really well! This is the new edge that I do hope will last a bit longer. You can't tell it's knit on, can you?

3 kommentarer:

  1. God ide til en fin sweater.

    Et lille tip, når du skal samle masker op. Brug en pind 2-2,5, så kommer du nemmere ind i maskerne og kan jo bare strikke dem med den rigtige pind.

    Jeg har også en sweater liggende, hvor kanten er gået og der er pillet op. Måske jeg skal se at komme i gang med den…

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov. Det var ikke min mening at være anonym…

      Slet
    2. Det var et virkelig godt tip! Tak!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails