tirsdag den 27. februar 2024

Nordhavn

I lørdags nåede jeg lige en hyggelig dag med min nevø inden arbejdet kaldte igen, og inden han skulle videre til Bornholm. Vi tog i biografen i Nordhavn for at se "Drengen og Hejren". Der er utroligt hyggeligt ved Nordhavn, faktisk! Denne gang kom jeg helt ud til vandet. Solen skinnede og det var så fint! Man glemte næsten al regnen! 
Der er mange nye huse med rigtig mange (dyre) lejligheder, men der er også liv og hygge. Det ville ikke være noget dumt sted at bo! 

This Saturday, I had a nice day with my nephew before I was working again and he will be leaving for Bornholm. We went to the movie theatre in Nordhavn to watch "The boy and the heron".  Nordhavn (North harbor) is an incredibly cozy place, to be honest! This time, I went to the edge of the water. The sun was shining and it was so pretty! I almost forgot the rain! There are so many new houses with a lot of (expensive) apartments, but there was also life on the streets. Wouldn't be a bad place to live!
Min nevø var både glad for at være sluppet af med sin bøjle OG for at være i Danmark, så han klarede både (danske) popcorn uden kunstig smørsmag OG bland-selv slik. Det smager bare anderledes end det amerikanske!
Filmen var virkelig drabelig men god. Der var meget store dræber-undulater med, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro om mine fugle derhjemme...... Men altså - man ved jo aldrig helt hvad dyr tænker! 
Om aftenen spillede vi Mario Kart. Jeg klarede mig ikke helt skidt. Det var en dejlig dag! Hyggeligt at have ham på besøg. 

My nephew was really happy both to have been released from his braces AND to be in Denmark, so he managed both (Danish) popcorn without the artificial taste of butter AND mix-you-own-candy. It just tasted differently from the American candy! 
The movie was kind of violent but good. They had some very big killer-budgies in it, so now I'm not sure how to think about my birds at home..... But to be honest - you never really know what animals think!
In the evening we played Mario Kart. I didn't do too bad. It was such a lovely day! Nice to have him visiting. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails