tirsdag den 13. februar 2024

Min vest! / My vest!

Vesten blev færdig i weekenden, og jeg er så glad for den! Efter vask fik den lov at tørre i facon - eftersom rib og snoninger har det med at trække sig sammen fik jeg strukket den lidt ud. 
Den ser jo helt firkantet ud her!

The vest got done this weekend, and I love it so much! After a wash it got to dry in shape - since rib and cables do tend to draw the fabric together, I stretched it a bit. 
It looked quite square!
Men så kom den op at hænge på min skjorte, og så straks meget mere ud som en vest. 
Mønsteret er Wilma fra Lene Holme Samsøe, men det er jo ret tydeligt at min er en hel del længere og desuden kan knappes. Jeg har også strikket på større pinde så den blev lidt større. 
Garnet er en blanding af 4 forskellige slags garn i forskellige tykkelser, blandt andet minkgarn og silke/merino som tilsammen passede godt til pind 7. Der er også brugt en rulle glimmergarn, hvilket jeg er meget tilfreds med. Det er herligt at det lige glitrer lidt!

But then I hung it over my shirt and immediately it looked more like a vest. 
The pattern is Wilma by Lene Holme Samsøe, but it's quite obvious that mine is a lot longer and can be buttoned. I also used bigger needles to make it a bit bigger. 
The yarn is a mix of 4 different types of yarn. Different thickness, both mink yarn and silk/merino. Together everything went well with a size 7 mm needle. I also used a roll of glitter yarn, witch I'm really happy about. I love how it's a bit glittery!
Jeg er også virkelig tilfreds med længden! Det er rart den går lige ned over bagdelen. Nu har jeg haft den på og den er dejligt varm og blød. 
Ialt vejer den 390 gram, så jeg er også kommet over et kilo i år! Det er heller ikke dårligt!

I'm also really happy about the length. I love how it goes all the way down my bottom. I've been wearing it for a day, and it's really nice and warm and soft. 
In total, it weighs 390 grams, so I've even knit more than 1 kilo by now! Not bad!

1 kommentar:

  1. Den havde jeg slet ikke set. Den er også blevet god og dejlig farve.Veste er lidt mere brugbare end trøjer.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails