lørdag den 9. marts 2024

4

Jeg nåede det! Jeg har strikket intensivt på de her strømper hele ugen, og i går aftes blev de så færdige. De er fine, ikke? Mønsteret er et ret enkelt ret/vrang mønster som er lidt forvirrende men giver en meget fin struktur. Det hedder "Gentleman's Sock in Railway Pattern" fra en bog af Nancy Bush. Jeg hoppede dog over den stribede hæl og tå. Garnet har jeg købt engang for længe siden i New York. Håndfarvet garn i de fineste mos-farver. Heldigt at min have ikke er sådan helt mos-fri så jeg kunne få et billede! Strikket på de sædvanlige pind 2,5. De vejer 80 gram og i dag får de så et nyt hjem. 

I made it! I've been knitting intensively on these socks all week, and last night they got done. They are pretty, don't you think? The pattern is a simple knit/purl pattern that is a bit confusing but has a really nice structure. It's called "Gentleman's Sock in Railway Pattern" from a Nancy Bush book. I did skip the striped heel and toe, though. I bought the yarn a long time ago in New York. 
Hand-dyed yarn in pretty mossy colors. Lucky that my garden is not moss-free so I could get a photo! Made with the usual size 2.5 mm needles. They weigh 80 grams and today they will get a new home. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails