tirsdag den 26. marts 2024

Sverige! / Sweden!

Jeg havde fri torsdag og fredag i sidste uge og derefter fri i weekenden. Det var så dejligt! Jeg nød det helt vildt, selv om jeg ikke helt kunne undgå at tage stilling til noget på arbejdet. 
Det er ikke så tit jeg sådan har fri, så jeg udnyttede det selvfølgelig til at få besøg af tøserne fra Haslev. Deres forældre har altid masser af forslag til hvad vi så skal lave, men der er bare ikke noget de hellere vil end at tage til Sverige! Helt specifikt til den kæmpestore legetøjsbutik i Lund. 
JEG synes også det er så hyggeligt, så selvfølgelig tog vi af sted!

I was off from work on Thursday and Friday last week and had even the weekend off. It was lovely! I really enjoyed it, although I couldn't escape having to decide stuff at work although I was at home. 
I'm not having these days that often, so of course I made the best of it and invited the Haslev girls. 
Their parents had plenty of suggestions on stuff we could do, but there is nothing they want more than going to Sweden! To be more specific, they want to go to the giant toy store in Lund. 
I also think it's the best, so of course we went!
De får at vide cirka hvor mange penge de må få ting for, og så går tiden ellers bare med at kigge og vælge. Den svenske krone står ikke så godt lige nu og der er altid tilbud i butikken, så jeg bliver ikke ruineret. De går meget op i Harry Potter lige nu, men det var der desværre ikke så meget af. 

They are told how much money they can find stuff for, and then we just spend time looking and choosing. The Swedish krone is not that high right now, and they always have stuff on sale, so I'm not ruined. They only talk about Harry Potter right now, but unfortunately, we did not find a lot of that. 
Vi tog også sporvognen til sygehuset (så jeg kunne tisse et civiliseret sted) og kiggede ind på mit kontor. De kiggede meget på alle mine kuglepenne og prøvede stemplerne. Vi kiggede også i min slikskuffe. Derefter tog vi sporvognen tilbage og kørte med det lilla tog til Malmö. Det lilla tog er vigtigt! Det er meget sjovt at køre tog sådan en dag hvor det ikke handler om at komme hurtigst mellem byerne!
I Malmö fandt vi nogle Harry Potter ting, og så kørte vi hjem til Tårnby igen. 

We also took the tram to the hospital (I wanted to pee somewhere civilized) and looked at my office. They checked all my pens and tried out the stamps. We also took a look in my candy drawer. Then we took the tram back and caught the purple train to Malmö. The purple train is important! It's really fun riding the train on a day when it's not about arriving in as short a time as possible!
In Malmö we found some Harry Potter stuff and then we went back to Tårnby again. 
Godt hjemme igen nåede vi til det sidste faste punkt på en Sverigestur. Nemlig at vi skal have pasta og köttbuller! Det er verdens nemmeste aftensmad og smager rigtig godt. 
Jeg tror de vil til Sverige næste gang de får chancen igen!

Well back at home we had the last tradition left on a trip to Sweden. Which is a dinner of pasta and Swedish meatballs! It is the easiest dinner ever and tastes really good. 
I do think they want to go to Sweden again next time they get the chance!

4 kommentarer:

  1. Lyder som en hyggelig tur. Det ser ud til at du ogdå fik lov til at flette hår.😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg fik skam også lov at flette hår! Det udnyttede jeg med det samme. Og det var så hyggeligt!

      Slet
  2. Sikke en skøn tur 😁

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt vildt dejlig, faktisk! De elsker det. Det gør jeg også.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails