torsdag den 14. marts 2024

Mrs. Weasley's T

I weekenden bestemte jeg mig for at Weasley-sweateren skulle være færdig. Det føltes uendeligt at strikke ærmerne for anden gang, men jeg må indrømme at det ikke blev bedre da jeg skulle sy. 
Garnet er virkelig pænt, men meget, meget mørkeblåt og slet ikke nemt at sy sammen fordi det er lidt svært at se maskerne. Derfor blev det en ret lang mandag aften, men så blev den faktisk færdig!

This weekend, I decided that the Weasley-sweater needed to get done. It felt like an eternity to knit the sleeves the second time, but I have to admit that it did not get better once I started sewing. 
The yarn looks very nice, but it is very, very dark blue and not at all easy to sew because it's hard to see the stitches. So Monday evening was ever so long due to this, but then it got done!
Så her er den! Et T i Ravenclaw farver. Jeg håber den unge dame kan lide den (det er jeg ret sikker på hun kan!) OG at hendes lillesøster glemmer at hun også vil have en (godt nok i Gryffindor farver, men alligevel....). Jeg skal i hvert fald lige glemme denne sweater!
Den er strikket i Mayflower Easy Care Tweed - det eneste tweedgarn jeg kunne finde som er superwash behandlet. Det er faktisk noget helt ok blødt og lækkert garn. Den er strikket på pind 3 og 3,5 mm og den vejer 240 gram. Opskriften er improviseret fra denne her. Nu skal jeg kaste mig over nogle flere strømper!

So here it is! A T in Ravenclaw colors. I do hope the young lady likes it (I'm quite sure she will!) AND that her little sister forgets that she also wants one (well - in Gryffindor colors, but still.....). At least I have to forget this sweater! 
I used Mayflower Easy Care Tweed - the only tweed yarn I could find that is superwash treated. The yarn is actually quite nice and soft. I used size 3 and 3.5 mm needles and it weighs 240 grams. The pattern was improvised from this one. So now I need to knit more socks!

2 kommentarer:

  1. Der er en, som bliver glad. Ja, kender godt til det med mørke farver jeg ikke kan se. Den er flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja, hun har ventet utålmodigt på den!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails