fredag den 22. marts 2024

Elsket sweater / Beloved sweater

For 6 år siden strikkede jeg en dejlig sweater i Noro-garn købt i Hong Kong. Det var noget lækkert garn med alt muligt lækkert i, men ikke sådan super holdbart. 
Jeg har godt nok brugt min sweater virkelig flittigt, så det er ikke mærkeligt den bliver slidt. Der har været mange tyndslidte tråde eller huller i, og jeg har lappet den mange, mange gange! 
Men nu begynder jeg altså at blive træt af hele tiden at skulle lappe den. Det seneste blev maskesting på ryggen hvor tråden var ved at knække. På et tidspunkt tror jeg alligevel jeg smider den ud!

About 6 years ago I knit this lovely sweater with Noro yarn that I bought in Hong Kong. The yarn was really yummy and had all kinds of luxurious fibers in it, but it was not very durable. 
I did use my sweater very, very much, so I guess it's not strange that it's getting worn out. There has been so many places where the threads have gotten thin or there are holes, and I've sewn it a lot!
But I'm beginning to get fed up with all the mending and fixing. The latest fix-up was sewing over the stitches in the back where the yarn was breaking. At some point I think I will throw it out!
Mens jeg tænkte på hvor træt jeg var af at sy den, kom jeg så også til at tænke på det her garn som jeg købte for længe siden. 
Det kunne faktisk blive rigtig godt til en ny sweater i samme mønster, tror jeg. Det ville være fint med striber. Jeg skal bare lige bestemme mig. 

While I was thinking about how fed up I was with the sewing, I also started thinking of this yarn that I bought a long time ago. 
It would be very nice for a new sweater in the same pattern, I think. It would look very good with the stripes. I just need to decide. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails