tirsdag den 27. oktober 2009

Kender du det?

Når man kan skimte det dér punkt, hvor kontoen er tømt. Nedefra. Når man tænker - uha - er det ikke for meget med 100 kr til hist, 300 til pist, hvad med kassekreditten? Når man virkelig føler, at nu skal økonomen graves op og pengepungen lukkes.
Så sker der f.eks. det, at køleskabet lige så stille lægger sig til at dø, så man er tvunget til at bruge endnu større mængder penge for at købe et nyt.
Pludselig betyder de 100 kr ikke så meget (bundlinjen er jo alligevel overskredet)
Pludselig bliver jeg taknemmelig for, at det åbenbart er mit største problem lige nu
Pludselig taler man lidt mere med sin nabo, når nu der er akut behov for fryserplads
Pludselig er der andre ting, der bliver sådan lidt "pyt"-agtige
Pludselig er jeg rigtig glad for, at jeg har mit arbejde og min lejlighed og at det "nok skal gå"....
Hvil i fred, gamle køleskab!

2 kommentarer:

  1. så er det godt man kan købe køleskabe over forbrugsforeningen :-)
    kender kun alt for godt det der, med at tingene dør når kassekreditten er i bund - og hver gang glæder jeg mig over at det ikke er strikketøj jeg er løbet tør for... ringe trøst, men dog en trøst!

    SvarSlet
  2. Heldigvis var kassekreditten ikke i bund. Jeg har bare altid en håbløs tro på, at det engang skal lykkes mig at være stabilt over 0 i længere tid.....
    Men ja - HURRA at vi har strikketøj nok!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails