mandag den 12. oktober 2009

Strik en hue, red et barn

Siden jeg - lidt langsomt - endelig selv er kommet i gang, synes jeg det skal "fejres" med en mærkelig mandag.
Der er masser af opskrifter derude i cyberspace på søde og sjove babyhuer. Personligt har jeg kastet mig ud i klassiske djævlehuer (strikket i udelukkende retstrik på tværs) - jeg synes, tykkelsen er god, og de sidder godt om hovedet. Hendes Verden har et par gode opskrifter til lejligheden. Dem finder du her og her.
Her er et par af de sjovere.
Du kan selvfølgelig lave en lille blomst, eller en baby Yoda hue. Du kunne også lave en tærte, en muffin, et græskar, et æble eller en vikingehjelm.
Hvis du har lyst til at prøve kræfter med den aldeles gammeldags retstrikkede på tværs, er der en opskrift (på dansk) her.
Du kan læse mere om Red Barnets kampagne her.
God fornøjelse!
P.S. Denne julehue må altså også lige med i samlingen....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails