søndag den 21. november 2010

Hurra, for en vest! / What a wonderful vest!

Mit september-projekt er langt om længe færdigt.... Det startede godt - glatstrik ud over stepperne til foredrag og det hele. Men SÅ kom jeg til mønsterkanterne, der ligesom tog gassen noget af ballonen!
Men den har været ventetiden værd.
Den er så utroligt fin, sidder så fantastisk godt, har så mange sjove detaljer og var bare rigtig, rigtig god at strikke.
Det gør jo heller ikke noget, at den er strikket i Wollmeise, vel?
260 gram 100% merino i farven "Aquarius".
Jeg gik 1 nummer pinde ned og 1 størrelse op og resultatet blev rigtig godt.
Der er flere billeder på Ravelry.
Modellen? Den hedder "Brunello". Prøv den!

I finally finished my September project. I started well - stockinette stitch growing very rapidly during lessons - but then I suddenly slowed down at the lace-borders and had to concentrate more, and everything slowed down. But the vest was worth the wait!
It is gorgeous. Fits me just perfect, has a lot of nice details and was a joy to knit.
And the fact that it is made in Wollmeise, just increases the niceness! 260 grams of 100% merino, colour "Aquarius". I used smaller needles and a larger size, and the result is great.
You can see more pictures on Ravelry.
The pattern is called "Brunello". You just have to try that pattern......

12 kommentarer:

  1. Den er godt nok flot. Sikke et arbejde.

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot. Fin effekt det giver med hulmønster i stedet for almindelig raglan, det ser godt ud og en smuk kant på ærmet. Pil op herfra;) og så har jeg i øvrigt sendt dig en mail vedr. din give away:)

    SvarSlet
  3. Rigtig flot. Grinede godt nok af din fortaelling. Kan saa glaedeligt genkende det.
    Din sjalsnaal er kanon.

    SvarSlet
  4. uuhhh, den er blevet lækker, til lykke!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. den er vist al arbejdet værd - er blevet rigtig fin :-)

    SvarSlet
  6. Tusind tak skal I have!
    Jeg har endda en blå "spencer"-ting med blomster der lige matcher...
    Nu skal det bare blive lidt varmere, så den virkelig kan blive brugt!

    SvarSlet
  7. Ja den er da godt nok flot! Mon ikke den bliver yndlings....?

    SvarSlet
  8. Eva - jo, det tror jeg næsten. (Men nu har jeg egentlig heller ikke rigtig nogle veste)

    SvarSlet
  9. Den er utrolig flot. Er vild med raglan-mønstret, smart detalje.

    SvarSlet
  10. Tak, Pia. Jeg er også vild med alle detaljerne. Særlig raglan med hulmønster. Virkelig fin idé!

    SvarSlet
  11. Den er superflot!! og er nu hentet ned og så skal jeg bare lige finde noget garn!

    SvarSlet
  12. Lona - du vil IKKE fortryde det.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails