tirsdag den 30. november 2010

To skridt tilbage / Two steps back

Efter nogle gode, lange togture i weekenden, var jeg faktisk kommet et pænt stykke på november-projektet. Faktisk havde jeg strikket hele den ene halvdel - ifølge opskriften. (Jeg kan vældig godt lide stribe-rækkefølgen)
Da jeg kom hjem og prøvede halvdelen foran spejlet, måtte den gerne være en smule større. Og længere! (Udover store halsudskæringer er jeg heller ikke vild med korte trøjer.)
Hvad gør man så? Jo. Man sukker dybt og starter med at trevle ca. 8 cm af det andet ærme op, lave flere udtagninger og så igen tage turen ud over stepperne. Når først den anden halvdel er færdig, håber jeg, at det vil være mindre hjerteskærene at trevle mine fine striber op.....

After a few good, long train-rides in the weekend, I had actually knitted quite a lot of my November project. Actually I had the first half knitted - according to the pattern. (I really like my stripes on this sweater!)
When I came home and tried on the (presumably) finished half, I discovered that I would be very much happier if it could be a little bigger. And longer! (Asides from very open necklines, I am not too fond of short sweaters either....)
So, what to do? Well. You take a deep sigh and start by ripping up about 8 cm of the second sleeve, do some more increases and knit on. When I finished the second half, I hope it will be a little less heartbreaking to rip up my stripes....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails