torsdag den 1. september 2011

3 bundter / Three skeins

Den fine, røde trøje nåede lige at komme op på 3 bundter garn, inden hverdagen ramte og jeg kom i gang med det, jeg faktisk også bør strikke. Det store "Strik til Nevøer og Niecer År".
Kraven kom på før ærmerne - og sikken en krave! Den er så fin og dejlig og tilpas, at den bestemt ikke kunne vente. Den er ombukket med det fineste hulmønster på ydersiden. Normalt er jeg ikke til rullekraver, men denne her kommer vist til at varme min hals dejligt, ligesom blusen i det hele taget bliver god og blød og varm.
Sååååå - mon ikke der sniger sig lidt ærmestrik ind mellem pligt-strikkeriet hist og pist? Man kunne godt tro det.

The beautiful red sweater made it to 3 skeins before my everyday-life hit me again and I got started on knitting what I really should. The great "Knit for Nephews and Nieces Year".
I made the neckline before the sleeves. What a cowl! It's so pretty and lovely and just the right size and couldn't possibly wait to be done. It's doubled with a very pretty lace pattern. Normally I don't like cowls, but this will warm my neck very nicely, in the same way as the entire sweater will be wonderful and soft and warm.
So - weeeeelllll, maybe I'll do a bit of sleeve-knitting in-between al the knitting I feel obliged to do? You might think so.

4 kommentarer:

  1. Jo, du bliver nødt til at snyde lidt, for den trøje ser rigtig dejlig ud.

    SvarSlet
  2. Åh, hvor er du langt.
    Jeg er nu på to bundter på min blå pashminabluse, og den bliver lige så lækker, som din.
    Så kom jeg lige til at bestille lidt mere garn....Men jeg mangler jo effekttråden, så nu kan jeg også komme videre med overblik.

    SvarSlet
  3. a sweater for you? wonderful! i've been wanting to make myself teva durham's ballet top for years . . but haven't!!! i've made quite a few for the girls and their friends . .

    SvarSlet
  4. Den gik hurtigt, den ferie-bluse! Der blev så også strikket igennem....

    Dorina - you should make one for yourself as well. Must be about time! (And it's nice making something for yourself every now and then...)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails