torsdag den 1. november 2012

Nemesis

Disse strømper har været længe undervejs. Jeg slog op i juli, lige ved starten af OL, og så har de bare fået lov at ligge. Længe!
Jeg var ikke vild med farven. Egentlig heller ikke med mønsteret, indtil jeg lige lærte det at kende! Da først jeg kom rundt om den første hæl, gav mønsteret egentlig sig selv, og var sjovt at strikke.
Mønsteret hedder Nemesis, og er fra Knitty for et par år siden. Ret enkelt, men virkningsfuldt.

These socks have come a long way. I started them in July, right at the beginning of the Olympic games, and then they just did nothing. No growing what-so-ever!
I didn't really like the color. Didn't really like the pattern either, until I turned the first heel and learned it by heart!
The pattern is called Nemesis, it was in Knitty a few years back. Rather easy to do, but with a great effect.
Strømperne er til min veninde i Odense, der spurgte MEGET pænt, om hun måtte få et par strømper mere. Det første par var blevet vasket og plejet efter alle kunstens regler, og hun købte endda selv garn til det her nye par! Det kunne jeg jo ikke sige nej til, og så snart de var færdige, røg de faktisk med posten til Odense, så de kan varme nogle tæer.
Garnet er "Crazy Zauberball", indkøbt i Flensburg i sommer. Som I kan se, er farverne noget mere neutrale end dem jeg ville have valgt, men meget pæne til strømper. Der er brugt 65 gram ialt.

The socks are for my friend in Odense, who asked VERY politely (pretty please!) if she could have another pair of socks. The first pair of socks I made for her had been taken care of in the most careful way, and she even bought the yarn herself for this new pair! I couldn't say no, and as soon as these were finished, they were posted.
The yarn is "Crazy Zauberball", bought in Flensburg during the summer. As you can see, the colors are much more neutral than what I would ever have chosen, but nice for socks. I used a total of 65 grams.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails