lørdag den 24. november 2012

Tik Tak / Tic Toc

Tiden går lidt mere tydeligt herhjemme nu, efter at jeg har fået min arv. Mine forældre havde forlængst bestemt, at jeg skulle arve bornholmeruret, eftersom jeg er opkaldt efter min oldemor, hvis familie det (vistnok) kom fra. Uret er passet, plejet og repareret, og nu står det så her i min stue og tikker og takker. Døgnet rundt. Det er faktisk meget hyggeligt!
Til min lettelse kan jeg også godt sove fra timeslagene om natten, selv om jeg var lidt bekymret.
Tiden går også derudaf udenfor lejligheden. Lige nu er jeg midt i en voldsomt travl uge. Det gode er, at jeg har bestået avanceret genoplivning af børn OG der mangler ikke så meget af denne uge. Lidt fredeligere skulle det blive fra slutningen af næste uge (ja ja... Jeg ved det godt. Jeg siger hele tiden, at NU bliver det fredeligere, og hvad sker der så????), men først er der lige lidt arbejde, et kursus og et par koncerter.

The passage of time has become a bit more obvious at home after I had my inheritance. My parents decided many years ago that I was to inherit this clock, since I was named after my great-grandmother and the clock came from her family (I think). Great care has been taken in preserving and repairing the clock, and so here it is in my living-room, doing all it's tics and tocs. Night and day. It's quite nice, actually!
Great was my relief when I found out that I can sleep at night, even though the clock strokes also all through the night and I was rather worried!
Time is also passing outside my home. Right now I'm in the middle of a very, very busy week. The good things are that I passed my "Advanced pediatric resuscitation course" AND there is only a few days left of this week. Everything should be a little bit more peaceful after the end of next week (yes. I know. I'm always telling you that NOW it will be more quiet, and then what happens?????), but first I need to get around a little work, another course and 2 concerts.

4 kommentarer:

  1. Smukt ur, dejligt med arv der giver mening og minder.

    Fortsat dejlig weekend ;O)

    SvarSlet
  2. Tillykke med det, det er flot du har bestået. Også tillykke med uret, det er så hyggeligt med sådan et.
    Det med at tro der bliver bedre tid i næste uge, kan jeg godt nikke genkendende til, så dukker der alligevel et eller andet op. Sådan er livet. God weekend med forhåbentlig tid til lidt afslapning.

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukt. Og så er der en masse minder med der gør det endnu smukkere.

    SvarSlet
  4. Uret er så fint, og jeg er rigtig glad for det, selv om jeg var lidt bekymret for min nattesøvn inden!
    Denne weekend har da nogle minutters afslapning hist og pist, men mest af alt en masse - for det meste - sjove ting at lave, så jeg klager ikke. (Kan hænde, der kommer et snork....)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails