søndag den 7. september 2014

Sidste dag på Bornholm / Last day on Bornholm

Weekenden er snart slut, og i aften går turen tilbage til København og hverdag i morgen. Først skal jeg dog lige på et par workshops mere....
På vej fra sommerhus til Allinge centrum kommer jeg forbi dette sjove hus - bygget til folkemødet og (heldigvis) ikke revet ned, som det ellers var planen. Den ser flot ud i modlys! Der har været heldags-workshops derinde - bl.a. med Norah Gaughan.

The weekend is over in a moment, and tonight we travel back to Copenhagen and the normal life tomorrow. First I'll join a few more workshops......
Going from the summer-house to the center of Allinge, I pass this fun house. Build for a political meeting this summer and (fortunately) not torn down, as was the plan. It looks beautiful with the light behind! There were some all-day workshops in there, among other, Norah Gaughan taught. 
For at efterlade noget i huset, gik den vilde jagt i går på rødt, grønt og hvidt garn for at strikke et Nordbornholmsk flag til at hænge op. Turen endte i Gudhjem, hvor butikken "Hos Lene" havde lige de rigtige farver. De havde også vægge direkte ind i klippen i det bagerste rum. Hvor sejt er det lige!

In order to leave something in the house, we tried to hunt down red, green and white yarn yesterday, in order to knit the flag of Northern Bornholm. We ended up in Gudhjem, at the shop "Hos Lene", where we found the perfect colors. In the back room, the walls were plain rock. How cool is that!
Det meste af aftenen blev der strikket flag. Vi skiftedes til at strikke.

Most of the evening, we knitted the flag. We took turns knitting.
Som den kedelige i selskabet, gik jeg - igen i går - tidligt i seng. (Sådan lige før midnat, altså.) Heldigt nok, for så kunne jeg holde øjnene åbne, da jeg vågnede tidligt nok til at se solen stå op! Det var virkelig smukt.
Hvorfor kommer jeg så sjældent til Bornholm?

As the boring one in the company, I went to bed early last night - again. (You know - just before midnight.)
That was fortunate, because I was able to keep my eyes open when I woke up early enough to see the sun rise! It was so pretty.
Why don't I visit Bornholm more often?

6 kommentarer:

  1. Øv, jeg er misundelig! :-)) nej hvor ser det dejligt ud altsammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig skønt! Eller var. Nu er jeg hjemme igen.....

      Slet
  2. Ih hvor Bornholm trækker, må måske reviderede mine strikke festival vaner 😃 og er vildt misundelig over workshops m Norah... Hendes ideer og tanker om design er meget spændende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - hun har nogle gode designs! Jeg var dog ikke på workshop med hende, selv om det kunne have været sjovt!

      Slet
  3. Det lyder som den skønneste festival. Hvordan ser det bornholmske flag ud?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bornholmske er rødt med et grønt kors. Det Nordbornholmske har grønt kors med hvide kanter og røde felter udenom. (Lidt som det norske)

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails