lørdag den 1. august 2015

Tur til Flensburg / Going to Flensburg


I tirsdags var jeg i Flensburg sammen med min veninde fra Odense. Det var en dejlig tur! Jeg tog til Odense om morgenen, derfra kørte vi til Tyskland, og så tog jeg retur med en læsset kuffert med toget om aftenen.
Vi rundede (selvfølgelig) Wollsucht garnbutikken. Jeg begrænsede mig (meget!), men købte lidt strømpegarn til fødselsdagsstrømper. Lilla glimmer-garn til min ældste niece, blå-stribet til min teenage-nevø (oh yes. Der er faktisk kun én i den alder!) og grøn/sort til min mindste nevø. Lækkert!

This Tuesday, I went to Flensburg with my friend from Odense. It was a great trip! I went to Odense in the morning, then we drove to Germany, and then I went back with a filled suitcase by train in the evening.
(Of course) We paid a visit to the Wollsucht yarn shop. I really restrained myself (a lot!), but bought a little sock yarn for birthday socks. Purple glitter-yarn for my oldest niece, blue stripes for my teenage-nephew (oh year. there is only one that age!) and green/black for my youngest nephew. Delicious!
Turen gennem gå-gaden resulterede i lidt nyt sommertøj som jeg kan tage med på ferie. Det var vældig hyggeligt at kigge og shoppe med god tid.
Jeg fik også denne her med hjem til min håndvask. Nuttet, ikke?

Walking through the streets resulted in some new summer-clothes that I can bring for my vacation. It was so nice looking at all the stuff and having plenty of time for shopping.
I also brought this one home for my sink. Cute, right?
Jeg fandt også ud af, at det er VIRKELIG farligt at grænsehandle lige inden jeg skal til USA og besøge de stakkels slik-hungrende mennesker. Der kom ihvertfald godt med slik med hjem (selv om det hele ikke er til dem). Med lidt sodavand og vin oveni var jeg lykkelig, da kufferten var kommet godt hjem i ét stykke. Uden at jeg var slidt helt ned.
Håber virkelig, vi får tid til at gentage turen næste år!

I also discovered that it is REALLY dangerous to do border-shopping right before I'm going to the US to visit the candy-starving people. I brought home plenty of candy (even though not all is for them). With some soda and wine to top it up, I was really happy when the suitcase arrived home in one piece. Without me being worn down.
I really hope we can take this trip again next year!

6 kommentarer:

  1. Og her troede jeg at Flensborg er dødens pølse?!?
    Proppen til vasken er da for cool, og så er jeg da dybt misundelig på din niece. Lilla glimmergarn, me like!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er skam hyggeligt i Flensburg, selv om jeg mest har set gågaden!
      Åh ja - lilla glimmergarn. Det er jo lige dig!

      Slet
  2. Ser fornuftigt ud, tre børn bliver glade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, både for slik og strømper, tror jeg.

      Slet
  3. Det var sandelig lækre indkøb. Og mon ikke der kommer slik med i kufferten, når du skal afsted, - pas nu på bagagevægten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heldigvis en kuffertvægt. Der kommer nok ca. 10 kg slik med. De holder forbløffende kort tid!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails