søndag den 2. august 2015

Fuldstændig færdigt / Completely done


Efter temmelig mange timers hækling og en god portion stædighed er tæppet helt færdigt, og er nu igang med at blive vasket. Et par gange.
Det er dejligt farverigt!

After a lot of hours crocheting and a considerable amount of stubbornness, the blanket is totally done, and is now in the process of being washed. A few times.
It is wonderfully colorful!
Sammenhæklingen fungerede rigtig fint, selv om det krævede noget koncentration. Det er blevet fint og helt fladt, og den fylder ikke meget i forhold til firkanterne.

The method of connecting the squares worked really well, although I needed to concentrate. It's pretty and completely flat, and it doesn't take up a lot of space compared to the squares.
Udenom lavede jeg en kant med 2 rækker fastmasker. Det ser fint ud, og er ikke dominerende. Det sjove ved tæppet er jo alle Kauni-farverne!

I did a small border with 2 rounds of single crochet. It looks fine and is not dominating. The fun thing about the blanket is all the Kauni-colors!
Da det var helt færdigt, vejede det 1055 gram. Det er ret fint at få på ud-regnskabet, og alt garnet var fra lageret (der såmænd nok indeholder endnu mere Kauni!)

When it was done, it weighed a bit more than 1 kilo. That counts well in my out-balance, and all the yarn used was from my stash (which holds even more Kauni, I guess!)
Tæppet endte med at have 8x12 firkanter og måler ca. 135 x 200 cm. Det er en helt fin størrelse til at ligge på en seng, og jeg tror, det bliver dejligt varmt til vinter i Michigan.
Selv om der er flere, der har tilbudt tæppet et kærligt hjem, så kommer det med mig over dammen på ferie, så det kan bo hos min søster og co. Det skal ikke være min skyld, hvis de fryser!

The blanket ended up having 8x12 squares and measures around 135 x 200 cm. That is a perfect size for covering a bed, and I think it will be nice and warm for the Michigan winter.
Although several people offered a loving home for the blanket, it will join me going across the pond for vacation and then it will live with my sister's family. If they freeze, it's not going to be my fault!

19 kommentarer:

  1. Wauv, det er blevet superflot og nogle dejlige farver.
    Jeg sikker på at familien over dammen bliver glade for tæppet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg er også ret vild med farverne!
      Familien derovre glæder sig allerede.

      Slet
  2. Hvor er det flot og sammehæklingen ser også god ud. Sikke på at det gør lykke. Men kan de nøjes med 1 tæppe?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - måske kan de bruge flere. Men så må de lige vente et par år. Tæpper tager tid. For mig, ihvertfald!
      Og tak skal du have.

      Slet
  3. Flot arbejde! Dejligt at se lidt pangfarver af og til.
    Tak for linket til den fine sammenhækling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Jeg er helt klart til rigeligt med farver! Kauni er så smukt selv om det er lidt kradst i det.

      Slet
  4. Det er vel nok blevet flot! Og pænt med den grønne sammenhækling.
    Jeg kan godt forstå, at det skal med til din søsters familie, - det er godt at tænke på, at de kan holde varmen til vinter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have.
      Ja - det lyder så forfærdeligt koldt ovre hos dem om vinteren. De kan helt klar få gavn af tæppet!

      Slet
  5. Hvor er det blevet flot. Jeg er vild med sammenhæklingen, som jeg får vildt lyst til at prøve.
    Nu bliver jeg nok nødt til at hækle et tæppe... Men måske skal jeg lige være færdig med mit igangværende evighedsprojekt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pernille. Jeg får såmænd også lyst til at hækle et til, men tror lige det kommer til at vente lidt.
      Du er igang med beekeeper's quilt, ikke?

      Slet
    2. Jo. Det skal sådan set bare syes sammen...

      Slet
  6. Teresa har prøvet at overbevise mig om, at tæppet liiiiiige passer ind på hendes værelse. Som om!

    SvarSlet
  7. Du er da utrolig. Flot tæppe må jeg sige.

    SvarSlet
  8. Dit tæppe er blevet SUPERFLOT. Tillykke med det!

    SvarSlet
  9. Hvor er det blevet flot, jeg skal helt sikkert også prøve dette hæklemønster, men er mere usikker på det med garnet - nå, vi får se :) Tak igen for linket til sammenhæklingen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Mønsteret er også helt gratis. Kauni bliver blødere emd lidt vask og brug....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails