torsdag den 11. februar 2016

2x2=4

De 4 "ens" strømper er færdige. Det tog lidt fiks-fakseri og omstrikning at få strømperne sådan helt ens - både for det store par og det lille par. Men det lykkedes!
Jeg er temmelig tilfreds, må jeg sige. Strømpegarn med glimmer ER bare lidt mere fantastisk!
Der gik ret nøjagtigt 1 nøgle garn til strømperne. De vejer så tilsammen 90 gram, så lidt må der være røget ud, eller også var garnnøglet ikke helt 100 gram? Jeg vejede det ikke inden.
Opskriften er den sædvanlige i rib på pind 2,5 mm. Nu kan jeg glæde mig til at give dem væk!

The 4 "identical" socks are done. Took a bit of magic and re-knitting to make them totally identical - this was the case for both pairs, actually. But I succeeded!
I'm rather satisfied. Glittery sock yarn just IS a bit more amazing!
I just almost exactly 1 skein of yarn for these socks. The total weight is 90 grams, so I must have thrown out a bit, or the skein wasn't exactly 100 grams? I didn't weigh it prior to knitting.
The pattern is my usual ribbed socks using 2.5 mm needles. Now I'm looking forward to giving them away!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails