tirsdag den 17. januar 2017

Armensk restaurant / Armenian restaurant

I weekenden, fredag aften, var jeg på armensk restaurant som jeg havde fået anbefalet. Det var noget af en oplevelse! Der var så mange fine ting inde i restauranten, gamle møbler, smykker og håndarbejde.
F.eks. sofaen med de broderede puder i forskellige nuancer rød og lidt sort. Uh, hvor var de fine!


Last Friday, I was eating on an Armenian restaurant that was recommended to me. It was quite an experience! So many pretty things inside the restaurant, old furniture, jewelery and handmade stuff.
For instance, the couch with the embroidered pillows in different shades of red and a bit of black. So pretty!
Det hele var i fine, tætte små korssting i smukke mønstre. Jeg gad godt lige kunne lave sådan noget om til strik!


Everything was in tiny, all-over cross stitch in beautiful patterns. I would love to be able to transform these patterns into knitting!
Der var også et fint sjal med en tætbroderet kant. Igen - det røde og det sorte passede rigtig fint sammen! 


There was also a pretty shawl that had the edge filled with embroidery. The red and black look good together! 
Det gad jeg også godt kunne strikke, selv om det overhovedet ikke ville blive det samme. 


I also would like to be able to knit that, although it would be very different.  
Maden var rigtig god. Jeg er ikke helt sikker på hvilken ret det var, men der var sprøde kartofler, tomater, løg og noget kød i bunden. Alt sammen med tahini-sovs.


The food was really good. I'm not quite sure what dish it was, but it had crunchy potatoes, tomatoes, onions and some kind of meat in the bottom. Everything with tahini-sauce.
Desserten så sådan her ud! I menukortet stod der "karamelliserede vindruer med valnødder". Det var ikke lige det, jeg tænkte da jeg så den.....
Den smagte heldigvis noget bedre end den så ud, og jeg huskede at lade være med at spise snoren, der åbenbart holdt vindruerne sammen!

The dessert looked like this! The menu read "caramelized grapes with walnuts". That wasn't my first thought when I saw the dish.....
Fortunately, it tasted a lot better than it looked, and I remembered NOT to eat the string, which apparently held the grapes together!

8 kommentarer:

  1. Smukke broderier!! Man kan godt lade sig inspirere, selvom det ikke bliver helt det samme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver på ingen måde det samme. Men det var flot!

      Slet
  2. Jeg er vild med at være på tur med dig (altså i den virtuelle verden....), - sikke meget vi oplever.

    SvarSlet
  3. Det ser meget spændende ud, andre kulturer er altid en dejlig oplevelse.
    Jeg gad godt besøge den restaurant:-)
    God dag ønskes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde! Det var en lidt anderledes restaurant, men meget hyggelig.

      Slet
  4. Meget spændende at følge dig på tur rundt i verden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vildt hyggeligt at have jer med!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails