lørdag den 7. januar 2017

Shabbat shalom

Det er jo weekend her fra fredag til lørdag, og "God weekend" hedder "Shabbat shalom". Fredfyldt hviledag. Faktisk et dejligt udtryk! Alt lukker ned, alle er sammen med familien, alle hviler.
Så i går satte jeg mig i bussen i Jerusalem og tog nordpå. Udsigten på vej ud af Jerusalem kunne jeg ikke klage over!


Weekend here is from Friday to Saturday, and "Have a nice weekend" is "Shabbat shalom". Peaceful day of rest. A wonderful expression! Everything closes down, everybody is with the family, everybody is resting.
So yesterday, I hopped on a bus in Jerusalem and went north. The view on my way out of Jerusalem was Beautiful!
Oppe ved Geneserat sø ligger "Det Danske Hus", en bibelskole, men der er ingen elever lige nu. Jeg har hørt meget godt om stedet, og kender dem, der var med til at bygge den. De er her så lige nu og sagde ja til at jeg kunne komme forbi.
Her er så smukt! Appelsintræer, passionsfrugter og granatæbler. Meget eksotisk!

Close by Lake Geneserath is "The Danish House", which is a bible school, but there are no pupils right now. I heard a lot of good things about the place, and I know some of them who build it. They are here right now, and agreed for me to visit.
This is just beautiful! Orange trees, passion fruit and pomegranates. Very exotic!
Sandkassen var lidt anderledes (her bor 2 små drenge), men virkede vist fint nok.


The sand box looked a bit different (2 Little boys live here), but I guess it works.
Solnedgange bag palmer KAN jeg bare ikke stå for!


Sunsets behind palm trees are just my favorite!
For første gang var jeg så med til et sabbatsmåltid. Godt nok danskificeret, men alligevel. Det var meget smukt og utroligt hyggeligt!
I dag skal vi til Nazareth inden jeg skal hjem igen i eftermiddag. Vi høres ved!

For the first time, I took part in a sabbath meal. With a Danish interpretation, but still. It was very beautiful and incredibly nice!
Today, we are going to Nazareth, and then I'll get back in the afternoon. See you!

2 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails