torsdag den 24. august 2017

Knitpicks

Da jeg denne gang var i USA, havde jeg bestilt garn fra Knitpicks. Den herlige hjemmeside, hvor man kan købe alskens ting, men hvor de desværre kun sender til USA (og enkelte andre steder). Denne gang havde jeg bestilt farv-selv garn, som de efterhånden har fået i ret mange, lækre kvaliteter.
(Der var så noget bøvl med forsendelse og det ene og det andet, så jeg fik bestilt rigeligt! Det er skønt.)
Desuden bestilte jeg lidt mere garnfarve i de farver, jeg havde brugt mest af. Det er så nemt med det farve - man skal bare gøre garnet vådt i vand med lidt eddike, opløse farven i varmt vand, og så farve som man har lyst. I gryde, i ovn eller duppe-farve som bagefter fixeres i mikrobølgeovn.
Man kan også bestille garnfarve i Walmart, har jeg hørt, men den butik har jeg til gode....
I må meget gerne skrive, hvis jeg skal lave et mere detaljeret indlæg om garnfarvning. Det er nemlig absolut ikke svært, men til gengæld utroligt sjovt!
(Og så fandt jeg lige et sted i Danmark, hvor man kan købe uldfarve)

When I went to Michigan this time, I had an order coming from Knitpicks. The wonderful webshop that offers so many wonderful things! Unfortunately, they only ship to the US (and a few other places).
This time, I ordered dye-your-own-yarn. There are so many, great qualities to choose from!
(I had some trouble with the mailing and such, so I ended up ordering quite enough! It's great.)
Furthermore, I ordered som more yarn dye in those colors, I used the most. It's so easy using this dye - you just need to soak the yarn in water with a bit of vinegar, dissolve the dye in hot water, and then dye as you want. In a pot, in the oven, or dab the dye onto the yarn, afterwards fixing the dye in the microwave.
You can also order yarn dye in Walmart, I've been told, but I have yet to see that shop.....
Please write if you want me to make a more detailed post on dyeing yarn. It's not the least difficult, but a lot of fun!

8 kommentarer:

  1. Garnfarvning? Fortæl, fortæl.... 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det skal jeg da få gjort i weekenden, så!

      Slet
  2. Hold nu op, du må have et gedigent lager. Spændende med farvning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er du tosset! Jeg har rigeligt garn! Prøver at forære noget af det væk en gang imellem til strikkende niecer. Jeg er helt klart hurtigere til at købe end til at strikke!

      Slet
  3. Jaaa. Glæder mig til weekenden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - sikke et forventningspres! Men nu har jeg skrevet om at farve.

      Slet
  4. tusind tak for info, vil få bestilt :-) for ja det er jo det med at de ikke sender ret meget udenlandsk jeg huskede

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails