søndag den 20. august 2017

Tomten

Faktisk burde jeg ikke starte på noget nyt. Igen. Til en, der slet ikke er nyfødt. Når jeg nu har så meget jeg skal have strikket foruden strømperne.
Men altså. Det der Crazy garn er bare så sjovt, og jeg har virkelig, virkelig lyst til at prøve en Tomten jakke, også Elizabeth Zimmerman, også udelukkende retstrik.
Jeg har ensfarvet grønt som hætte, ærmer og overdelen af jakken skal være i, mens den nederste del får striber. Jeg kiggede en masse færdige jakker igennem og jeg synes, det bliver pænest.
I dag er det sidste dag i min ferie. Jeg hygger mig med forkølelse oveni de sidste rester af mit jetlag. Dvs. når jeg endelig falder i søvn, begynder jeg at hoste og kan så ligge vågen en times tid igen. "Heldigvis" vågner jeg tidligt. Det er pænt træls, men det går vel over. Det bliver nok fint at komme på arbejde i morgen.

Actually I shouldn't be starting something new. Again. For someone who is not even newborn. Because I have so much to knit apart from the socks.
But, well. The Crazy yarn is so much fun, and I really, really wanted to try a Tomten Jacket, also by Elizabeth Zimmerman, also pure garter stitch.
I have dark green for the hood, the sleeves and the top of the jacket, but the bottom part will be striped. I looked at a lot of finished jackets and I do think that is what will look the best.
Today is the last day of my vacation. I'm having fun with a cold combined with the last bits of jetlag. Which means that when I finally fall asleep, I start coughing and wake up again for an hour or so.
"Fortunately", I wake up early. It's really annoying, but I guess it will pass. Will be good getting back to work tomorrow, I guess.

4 kommentarer:

  1. Det bliver spændende at se den færdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg glæder mig også!

      Slet
  2. God bedring og god arbejdsdag.
    Det bliver da vist en fin lille trøje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - i dag var jeg på arbejde, og det var faktisk rigtig dejligt! Forkølelsen må gerne bare fise af igen.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails