tirsdag den 3. oktober 2017

Superwash baby

Den lille slå-om trøje var virkelig hurtigt strikket - jeg startede fredag og var færdig søndag, godt hjulpet på vej af diverse strikkeselskaber hvor jeg jo var nødt til at strikke.
Den er allerede en klassiker herhjemme - det er tredje eksemplar! - og jeg tror også den nye baby kommer til at trives i den. Opskriften er denne her, og jeg KAN ikke forstå, at jeg er den eneste som har lagt den på Ravelry.....
Den endte med at blive grå og grøn. Egentlig havde jeg tænkt, at bindebåndene skulle være orangerøde, men så var jeg i byen og havde det ikke med, og så blev den altså bare afdæmpet.

The little wrapped cardigan was a very fast knit - I started on Friday and finished on Sunday, getting help from different kinds of knitting company, which left me no choice but to knit.
The pattern has become a classic in my library already - it's my third time! - and I do think that also this new baby will thrive in it. The pattern is this one, and I just don't get it that I'm the only one putting it on Ravelry.....
It ended up grey and green. I did plan for the cords to be orange-red, but then I wasn't at home and didn't bring that color, so it ended up with these very soft shades.
Det er så smart at man bare trækker båndene igennem hullerne i siden, og så sidder den så fint, uden knapper og uden en protostørrelse baby!
Her er den fra ryggen.
Denne gang er den strikket i Arwetta - den fik lige en lille vask med shampo og lå så pænt til tørre, så kanterne ikke skulle rulle.
Den vejer 65 gram, er strikket på pind 3, og jeg synes faktisk farverne er fine. Overvejer at strikke et par bukser til med mest grøn.

I really like how you just pull the strings through the holes on the sides, and then it fits really well, without buttons, and without a protosized baby!
Here you see it from the back.
This time, I made it using Arwetta - it got a little wash with shampoo, and then it was put nicely to dry up, to stop the edges from rolling.
It weighs 65 grams, is made using size 3 mm needles, and I do like the colors. I'm thinking about making a pair of pants to go with it, using mostly green.

11 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! Det er godt nok virkelig smart lavet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg tager din ros lidt vejledende ;-)

      Slet
    2. Haha nå ja :-) det ville heller ikke gøre noget!

      Slet
  2. Den er også rigtig sød!
    Det er lidt hyggeligt, at der er nogle opskrifter, som man vender tilbage til flere gange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja, det er dejligt med et godt ‘bibliotek’

      Slet
  3. Det var da en soed lille een.

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Tak! Jeg synes det er vældig smart...

      Slet
  5. Det er godt nok en sød trøje. Jeg er vild med farverne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - ja, det er også fint med lidt afdæmpede farver ind imellem.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails