lørdag den 25. november 2017

Varme bukser / Warm pants

Ham her, lille L, er vokset ud af sine tigerbukser. For længe siden. Hans storesøster havde et par strikkede bukser som hun brugte hele vinteren, men jeg synes jo ikke det unge menneske skal gå rundt i lyserøde bukser. (Sådan er jeg så sart)

This guy, little L, grew out of his tiger pants. Long ago. His big sister had a pair of knitted pants that she used all winter, but I don't think this young person should walk around in pink pants. (I'm kind of sensitive that way)
Så jeg fandt det fine nøgle grøn Wollmeise frem som jeg har gemt. Det er en forsøgsfarve, men smuk, synes jeg. Ind imellem alt det andet har jeg så siddet og strikket i tog og til møde de sidste par dage, og så gik det jo faktisk stærkt!
De her bukser kan ellers nemt føles uendelige at strikke på pind 2,5 og 3.

So I found the beautiful, green skein of Wollmeise, which I saved. It's a test color, but pretty, if you ask me. Then, in between all the other projects, I've been knitting on the train and at a meeting these past few days, and suddenly, things sped up!
Exactly these pants have the power to feel never-ending using needles size 2.5 and 3 mm.
Som sædvanligt har jeg ikke helt fulgt mønsteret. Små børn sidder ikke stille særligt længe ad gangen, og jeg har ikke meget tiltro til en vid ribkant, så jeg har lavet dem med samme antal masker i ribkanterne som der er i det glatstrikkede, istedet for at slå lidt ekstra op som der står i mønsteret.
Det fungerer rigtig fint, og det lange ribstrikkede stykke sørger faktisk for at de bliver siddende.
Så kan jeg jo glæde mig over at jeg har gjort noget for at han skal undgå at få frost i numsen......
Bukserne vejer 120 gram i størrelse 1 år, og mønsteret er det her.

As usual, I didn't follow the pattern completely. Small kids don't sit still very long, and I really don't trust a rib edge with width, so I made them with the same number of stitches in the ribbed part as in the stockinette part, instead of casting on extra stitches like the pattern says.
It works really well, and the long ribbed part makes sure they stay up.
And then I can be happy that I did something to help prevent a frozen butt.......
The pants weighs 120 grams in size 1 year, and the pattern is this one.

2 kommentarer:

  1. Din familie er vel nok heldige.Skønne bukser.

    SvarSlet
    Svar
    1. De producerer bare alt for mange børn! Jeg kan jo næsten ikke følge med....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails