torsdag den 22. februar 2018

Januar bogen / The January book

Jeg nævnte vist nok engang at i år ville jeg gerne læse en bog om måneden. Sådan en "rigtig" bog. Den første bog blev denne her - om kronprinsen. Jeg blev først færdig nogle dage ind i februar, men den er virkelig god!
Jeg tror det var Lykke som skrev her, at hun var blevet vred på dronningen. Det kan jeg egentlig godt forstå. Man kunne nok godt have gjort lidt ud af medietræningen inden han blev kastet "for løverne".
Men han har jo klaret det. Endda flot! Men jeg kom virkelig til at tænke på Frederik d. 6 der blev opdraget som "naturbarn" og så selv måtte finde ud af det hele som voksen.
Februars bog er til gengæld snart færdiglæst - også temmelig socialrealistisk, omend på en anden måde.

I guess I did mention, that this year I would like to read a new book every month. You know, a "real" book. The first book was this one - about the crown prince. I only finished it a few days into February, but it is really good!
I do think it was Lykke who commented how she had gotten a bit angry with the queen. I do understand that. They might have done some media-training before throwing him in the "lion's den".
But he managed! Quite well! Still, I really got to think about Frederik the 6th, who was raised as a "child of nature" and had to figure out everything himself as an adult.
The February book, on the other hand, is almost read - also a kind of social realism, although in another way.

2 kommentarer:

  1. Jeg har endnu ikke læst den, men jeg synes, det er SÅ flot et forsidebillede. Meget dragende. Og bogen er på listen....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails