lørdag den 3. oktober 2020

Indfarvninger / Batches

Jeg er i gang med en sweater af garn købt i Paris, i La Droguerie. Noget meget lækkert, let, blødt genbrugsgarn af tvivlsom herkomst. Der er ikke nok af det jeg købte, så i foråret bestilte jeg faktisk noget mere i samme farve. 
Som I kan se, ser farven fuldstændigt anderledes ud! Jeg har spekuleret over hvad jeg skulle gøre for at det ikke skulle se for mærkeligt ud, men nu, hvor forstykket snart er færdigt, ved jeg hvordan det skal blive. Jeg trevler det første ærme op (som virkelig ikke tog lang tid at strikke) og strikker begge ærmerne i den mørkere blå farve. Det tror jeg faktisk bliver helt fint, og så skal jeg da ikke stresse over DET!
Denne dag skal jeg iøvrigt til Malmö med niecen. Vi skal have en på opleveren, men det skal I nok få at se i morgen. Jeg er en smule nervøs, kan jeg sige.......

I'm working on a sweater from yarn bought at La Droguerie in Paris. Some very delicious, light, soft recycled yarn of questionable origin. There wasn't enough of what I bought first, so in the spring, I ordered some more in the same color. 
As you can see, the color looks totally different! I've been speculating how to use it without having the sweater looking too weird, but now, with the front almost done, I know how I will do it. I'm going to unravel the first sleeve (which really didn't take long to knit) and knit both sleeves in the darker blue color. I do think that will turn out nicely, and then I don't have to stress out wondering about THAT bit!
Today, by the way, I'll be going to Malmö with my niece. We are really going to get some interesting experiences, but I'll show it tomorrow. I'm a bit nervous, truth to be told......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails