søndag den 25. oktober 2020

Når garn begynder at tale / When yarn starts talking

Bare rolig - jeg er ikke blevet skør. Men mit dejlige lager er fyldt med garn som jeg ikke helt ved, hvad jeg vil bruge til, før det lige pludselig bare selvfølgelig skal blive til en bestemt ting jeg ikke havde tænkt på før. Jeg plejer at sige, at garnet fortæller, hvad det vil blive. (Tydeligvis har det meste garn et problem med at komme så langt, for der ligger RIGTIG meget hjemme hos mig!)
Nå. Men i går var jeg oppe og kigge strømpegarn - der er hele 2 fødselsdage næste weekend, og jeg har ret kraftige forventninger om at begge fødselarer vil blive meget glade for strømper, så det er bare at komme i gang! Jeg fandt det her strømpegarnstæppe som jeg farvede for et par år siden og så bare aldrig har strikket.

Don't worry - I haven't gone mad. But my lovely stash is filled with yarn that I'm not quite sure what to make of, until suddenly it seems like it can only be one thing that I never thought about before. I usually say that the yarn tells me what it wants to become. (Obviously, most yarn has great problems getting this far, since there is a LOT of yarn here in my home!)
Well. Yesterday, I was looking for sock yarn - there are 2 birthdays next weekend, and I do expect that both of them will be happy for socks, so I just need to start knitting! I found this sock yarn blanket that I dyed a few years back and just never got around to knitting. 
Tanken var at det skulle give en grøn kant øverst på skaftet, derefter blåt/blandet skaft, så grøn hæl, blå/blandet fod og måske - hvis det passer - en grøn tå. 
Det bliver faktisk sjovt at strikke!

My thought was that this would lead to a green edge at the top of the leg, then a blue/mixed leg, then a green heel, blue/mixed foot, and maybe - if it fits - a green toe. 
It will really be fun to knit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails