fredag den 23. oktober 2020

Pludselig / Suddenly

Mit lillebitte kirsebærtræ har snart boet i min have i et helt år. Det er blevet større i løbet af sommeren og jeg er faktisk begyndt at tro på at det nok skal overleve!
Nu er det så akut ramt af efteråret. Næsten alle blade blev gule i løbet af nogle dage, og nu står det så der og lyser op. Jeg glæder mig allerede så meget til at se, hvor store de knopper bliver næste år som allerede sidder klar, og jeg håber virkelig der kommer kirsebær på!
Men efteråret? Danmark kommer meget snart til at lukke grænserne igen. Hvilket betyder nye cykelture til lufthavnen, og denne gang ikke med lyse sommermorgener, men derimod i mørke. Bare for at slippe for at sidde der i toget 20 min ekstra på vej hjem. Jeg er så træt af coronavirus.......

My tiny little cherry tree lived in my garden for almost a year by now. It's grown bigger during the summer, and I started believing that it will survive!
So now it's been acutely hit by the fall. Almost all leaves turned yellow within a few days, so now it's just standing there, lighting up. I am already looking forward to seeing how big the buds will be next year. They are there, all ready. And I do hope there will be cherries on it!
But fall? Denmark is going to close the borders again soon. Which means new bike rides to the airport, and this time not in the light summer mornings, but in darkness. Just to avoid sitting on the train for 20 minutes extra on the way home. I'm so fed up with coronavirus......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails