torsdag den 21. april 2022

Dejlig dag / Lovely day

Da jeg fyldte 50, fik jeg et gavekort på en tur i Skovtårnet fra min ældste nevø og familie. I mandags blev gaven så indløst. 
Det var så hyggeligt! Det var lidt anderledes at skulle op i tårnet med et par børn i forhold til sidste år hvor jeg var deroppe bare med mine søskende. Altså - børn spæner opad og der er ikke tid til at gå og kigge ned og overveje hvor højt oppe jeg pludselig var. Tårnet er jo altid imponerende, og der er bare den vildeste udsigt deroppefra. 
Det var også hyggeligt at spise is da vi kom ned og i det hele taget bare være sammen med dem. 

When I turned 50, I had a gift card of a trip up in the Forest Tower from my oldest nephew and family. This Monday, I made the trip. 
It was so nice. It was different going up the tower with a couple of kids compared to last year when I went there just with my siblings. You know - kids just run ahead, going up fast, leaving you no time to look down, thinking about how high up you suddenly are. The tower is so impressive, and the view is amazing from up there. 
I also loved having ice cream when we came back down, and just spending time with them. 
Mens vi var deroppe, havde mine nevøer været ude at dykke og havde fanget en del blåmuslinger, så jeg prøvede for første gang moules frites. 
Det var rigtig lækkert! Der er ikke meget kød i sådan en blåmusling, men det var så hyggeligt at sidde og åbne og spise sammen. Jeg har hørt meget om dykning og hvor meget de altid synes de skal fange, så det var hyggeligt også at se resultatet!

While we were up there, my nephews had gone diving and came home with quite a few mussels, so I ended up having moules frites for the first time ever. 
It was so delicious! A mussel doesn't have a lot of meat inside, but it was really nice sitting there together, opening mussels and eating. I have heard much about them diving and how big catches they apparently make, so it was nice seeing the result!
Der var også blomster fra lillesøsteren. Efter at jeg havde fået en del blomsterhoveder, bestemte hun sig for at pille bladene af dem jeg ikke nåede at smide ned i glasset først. 
Resultatet var denne yndige kreation. 
Det er bare så dejligt at der er blomster igen! Også selvom de måtte lade livet. I det hele taget er det så skønt med forår, og det var dejligt at holde fri. Men ih, hvor jeg allerede trænger til mere ferie...... Kender I det?

The little sister also brought flowers. After I had gotten quite a few flower heads, she decided to take off the leaves of any flower I didn't manage to place in the glass first. 
The result was this very pretty creation. 
I just love that the flowers are back! Even though they had to die. Over all, it has been lovely with the spring and having some days off. But oh my - already I'm longing for more days off!
Do you know that feeling?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails