lørdag den 9. april 2022

En gave / A gift

Ingen ferie uden tandlægetider, som I ved, og denne uge var ingen undtagelse. I tirsdags var jeg til kæbekirurgen. Det var meget hyggeligt, og faktisk tror jeg nok det var sidste gang. Lige nu, altså. Jeg fik kun lavet en lillebitte smule i munden, og kunne sagtens gå en god tur gennem byen. 
Vældigt fornuftigt gik jeg i en garnbutik og købte noget Opal strømpegarn. Det har man altid brug for, ikke?
Jeg troede jo jeg skulle til Island, og tog også til Frederiksberg for at købe nogle ekstra lækre påskeæg jeg kunne tage med. Jeg kiggede også efter en gave, når jeg nu skulle crashe en 7 års fødselsdag. Det tog lidt tid, men pludselig kom jeg på at jeg da bare kunne strikke en Spiderman hue? Det ville han nok ikke få af andre. Men jeg kom også i tanker om at jeg nok ikke lige havde passende garn derhjemme, og nåede derfor også forbi Tante Grøn på Frederiksberg. 
Tænk, at man kan købe garn så fornuftigt!

No vacation without going to the dentist, as you know by now, and this week was no exception. This Tuesday, I went to the surgeon. It was very nice, and I do think it was my last visit. For now, that is. I only had a tiny bit done in my mouth, so I had no trouble taking a nice walk through town. 
Being very sensible, I visited a yarn shop and bought som Opal sock yarn. You can always use that, right?
I did think I would go to Iceland, so I also went to Frederiksberg to buy some extra yummy Easter eggs to bring. I also looked for a gift, since I would be crashing the birthday of a 7 year old. It did take some time, but suddenly I got the idea that I might just knit a Spiderman hat? I'm sure he wouldn't get that from anyone else. I also remembered that I surely didn't have the right yarn for this at home, so I also got around visiting "Tante Grøn" at Frederiksberg. 
Imagine buying yarn in such a sensible way!
Det var godt nok nogle år siden jeg strikkede sådan en hue sidst - sådan 11-12 år! - så det var sjovt at finde mønsteret igen. 
Der for alle de år siden nåede jeg faktisk at strikke hele 5 styk, og alle blev godt modtaget. De blev dengang strikket af strømpegarn fra Brugsen. Denne gang blev det noget mere luksuriøst, strikket af Lang merino superwash. Jeg strikkede på pind 3 og 3,5 og huen vejede 85 gram. 
Nu er den sendt med posten sammen med påskeæggene, og så håber jeg, han kan lide den. På Island har man jo altid brug for en hue, faktisk. Har ihvertfald set et billede af selvsamme barn som spillede fodbold med hue om sommeren. 

So it was quite a few years ago when I knit one of these last time - about 11-12 years! - so it was fun finding the pattern again. 
All those years back I actually ended up knitting a total of 5 hats, and all of them were well received. Back then, I used supermarket sock yarn. This time, it was more luxurious, made with superwash merino from Lang. I used 3 and 3.5 mm needles, and the hat weighs 85 grams. 
So now it's in the mail with the Easter eggs, and then I do hope he likes it. In Iceland, you can always use a hat, actually. I've seen a picture of this very child playing football in the summer, wearing a hat. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails