tirsdag den 12. april 2022

10

Dette par strømper blev faktisk først færdige et par dage efter fødselsdagen. IKKE godt! Der er hele 2 30 års fødselsdage i Jylland i de her dage - min nevø og hans hustru (som jo næsten efterhånden må regnes som en niece....). Jeg havde tænkt de skal have ens strømper - altså samme mønster. 
Kan bare sige, at mønsteret er PÆNT besværligt, men efterhånden er det lykkedes mig at knække koden så jeg ikke behøver kigge på diagrammet hele tiden. 
Her er det første par på min efterhånden ret syrede træstub i haven. Zauberball og Froehlich Blauband. Pind 2,5. 75 gram. De fik nok ikke al den opmærksomhed de havde fortjent midt i min islandske sweater, så nu må jeg stramme mig an til næste par!

This pair of socks actually got done a few days past the birthday. NOT good! There are actually 2 39 year birthdays in Jylland these days - my nephew and his wife (who I guess has become kind of a niece over the years.....). I planned for them to get identical socks - using the same pattern. 
I can just say that the pattern is kind of difficult, but after a few socks I've succeeded in cracking the code. Now I can knit without having to check the chart constantly. 
So here is the first pair on my garden tree-stump. It's beginning to look quite crazy. They are Zauberball and Froehlich Blauband. 2.5 mm needles, 75 grams. They didn't get all the attention they needed, in the middle of my Icelandic sweater, so I'd better get a grip for the next pair!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails