fredag den 6. maj 2022

Stockholm

For anden gang i mit liv har jeg været med nattoget til Stockholm. Første gang - for nogle år siden - sov jeg ikke specielt godt, så denne gang havde jeg medbragt lidt alkohol. Og ørepropper. Det hjalp! Jeg sov faktisk rimeligt godt det meste af natten. 

For the second time in my life, I've taken the night train to Stockholm. First time - a couple of years ago - I didn't sleep that well, so this time I brought a bit of alcohol. And ear plugs. It helped! I ended up sleeping quite well most of the night. 
Jeg kom til Stockholm kl. 06.30 og spiste morgenmad på hotel, hvilket er inkluderet i billetten. Det var lækkert (med pandekager!) men man kan jo ikke sidde der flere timer, så kl. 07 var jeg allerede ude i byen. Og gik. Hvad skal man lave så tidligt om morgenen?
Det var en smuk morgen og det er jo en smuk by, så jeg fik en rigtig herlig gåtur, faktisk. 

I arrived in Stockholm at 6.30 a.m. and had a hotel breakfast, which is included in the ticket. It was delicious (they had pancakes!) but you can't sit there for hours, so by 7 a.m. I was already out in the city. Walking. What else to do so early in the morning?
It was a beautiful morning, and the city is very pretty, so I had a really nice walk, actually. 
Allerede kl. 9 om morgenen havde jeg gået mine 10.000 skridt. Det var VILDT! Og så var jeg klar til dagens møde. Fuldstændigt klar til at sidde på min flade bagdel nogle timer, faktisk! 
MEN jeg nåede selvfølgelig at gå noget mere om eftermiddagen og aftenen, altså. 

Already by 9 a.m. I had walked my daily 10,000 steps. It was CRAZY! And then I was ready for the meeting that day. Totally in the mood for sitting on my bottom for a few hours, to be honest. 
BUT of course I got to walk a bit more in the afternoon and evening. 
Jeg nåede lige et lille besøg i en garnbutik. Hvor jeg fandt lidt strømpegarn. Det lilla Opal synes jeg ikke er så pænt, men jeg kender nogle som godt kan lide lilla og vil blive glade for sådan nogle strømper. Det røde og lilla (lilla IGEN!!!!!) er fra Zauberball, og jeg må da vist lige have overset det lilla, for jeg syntes faktisk det var pænt. 
Opalgarnet gik jeg meget hurtigt i gang med at strikke af. I får nok snart at se hvordan det blev. 

I also had time for a small visit in a yarn shop. Where I found some sock yarn. The purple Opal was not so pretty in my opinion, but I do know somebody who likes purple and who would love socks like that. The red and purple (purple AGAIN!!!!!) is from Zauberball, and I must have missed that it was purple, because I actually did think it looked kind of nice. 
I started knitting from the Opal yarn very quickly. You'll see soon enough what I made. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails