lørdag den 29. oktober 2022

27

Min ældste bror holder fødselsdag i dag. Han hoppede på strømpevognen for nogle år siden, efter at have fortalt en hjerteskærende historie om hvordan han havde passet SÅ godt på et par hjemmestrikkede strømper i 30 år, men nu var de altså ikke til at bruge mere, og hvor ked af det han var. Det kunne jeg jo ikke bare overhøre, og nu får han også strømper hvert år. Han bliver meget glad!
Årets strømper blev valgt ud fra først garn, så mønster. Jeg fandt Arwetta, og så fandt jeg et mønster, "Spey Valley" i en bog i mit private bibliotek. Det skulle jo helst se godt ud i ensfarvet garn!

My oldest brother is having a birthday party today. He jumped on the sock-waggon a few years back, after telling a heart-breaking story about how he took SO good care of a pair of home-knit socks for 30 years, but now he couldn't use them anymore, and how sorry he was about that. I couldn't just ignore that, so now he gets socks every year. He is so happy every time!
This years socks decided on by picking first yarn, then a pattern. I found Arwetta, and then the pattern "Spey Valley" in a book from my private library. It should look good in solid-color yarn!
Der er ikke meget mønster på dem, men det lidt mønster de har er godt nok sjovt! Det er nemlig liggende masker som strikkes hele vejen rundt. Det tog mig lige en halv omgang at få nogenlunde fart på, men så gik det også nemt. Det ser bare SÅ tjekket ud! 
Strømperne er strikket mere eller mindre efter opskriften. Da jeg nåede til hælen gad jeg ikke læse opskrift mere, men fordelte maskerne så det blev symmetrisk og lavede en standardhæl. Tåen blev også standard. De vejer 75 gram. Og nu tror jeg så muligvis jeg kan klemme et par strømper til mig selv ind før den næste fødselsdag? Eller en babyhue. Uh, det er svært!

They don't have a lot of pattern, but the little pattern they have is really fun! They have the lying-down stitches running around the sock. Took me about half a round to be able to do it with a reasonable speed, but then it became easy. It just looks SO cool!
The socks are more or less knitted according to the pattern. When I got to the heel, I got tired of reading the pattern, so I divided the stitches to make it look symmetrical and then did a standard heel. The toe was standard as well. They weigh 75 grams. And now I think I might be able to squeeze in a pair of socks for me before the next birthday? Or a baby hat? So difficult to choose!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails