lørdag den 22. oktober 2022

Ærme og hals / Sleeve and neck

Det første ærme er blevet færdig på min sweater. Jeg synes altid ærmer tager så lang tid, og det er så svært at måle rigtigt, så hver eneste gang jeg strikker ærmer lægger jeg mit projekt ovenpå en sweater som jeg ved passer godt, og så måler jeg direkte. Hvordan gør du?
Da første ærme var færdigt, skyndte jeg mig lige at strikke halskanten. Når næste ærme så er strikket, skal resten af garnet blive til kroppen. Der var kun 2 bundter af det håndfarvede garn, så jeg håber, sweateren bliver nogenlunde så lang som jeg godt kan lide det. Er ikke vild med hverken korte ærmer eller korte sweatre....... Men jeg tror det bliver fint, faktisk! Det rækker langt. 

The first sleeve is done on my sweater. I always think that sleeves take like forever, and it is so difficult measuring the sleeve right, so every time I knit sleeves, I lay my project on top of a sweater that I know fits well, and then I just measure directly. How do you solve that problem?
Once the first sleeve was done, I quickly made the neckline as well. When the second sleeve is done, the rest of the yarn will become the body. I only had 2 skeins of the hand-dyed yarn, so I do hope it will end up about as long as I like it. I'm not too fond of short sleeves or short sweaters.... But I do think it will end up fine, actually! This yarn goes a long way. 

4 kommentarer:

  1. Hvor er den fin. Når jeg strikker top down, som jeg kan se du gør, så gør jeg også halsen færdig før ærmerne. For så har man den rigtige facon når ærmernes længde skal afgøres. Det er i øvrigt det der er rart ved top down, frem for den modsatte vej. Jeg hepper på dig i forhold til garnmængden 🧶

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en virkelig klog metode! Jeg havde slet ikke tænkt på det med halsen, og selvfølgelig hjælper kanten jo med at man bedre kan måle ærmet!
      Jeg kan også godt lide top-down. Knap noget som skal sys. Dejligt!

      Slet
  2. Den bliver rigtig fin,flot mønster. Jeg har ikke ret meget erfaring med ærmer- men er i gang lige nu med at prøve mig frem(så derfor tager det lidt ekstra tid- Sådan lidt frem og tilbage🤔)🤞for at du har garn nok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ærmer kan du sikkert godt strikke! Man skal bare i gang.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails