torsdag den 14. maj 2009

Bliver ikke mere klar på denne side af midnat!

Kufferten er pakket, posteren printet ud, passet fundet (og mine 1.65 dollars, der var til over fra sidst..), opvasken klaret, undulaterne sat i pleje (hos deres bedste undulatvenner!) OG der er udlovet gaver til de, der passer undulaterne godt!
Der var bred enighed (3 børn mod 1 voksen) om, at det hed børnegaver denne gang. Det blev gjort klart, at jeg ikke kunne love noget på forhånd, for man ved jo aldrig, hvad de har! Der blev endda truet højt og tydeligt med, at i mangel af bedre ville der blive uddelt garn-gaver! Det sidste blev mærkeligt nok godt modtaget, da jeg havde fortalt om USA´s lyksaligheder: sukkerrørs-garn, mælkegarn, sojagarn, ståltrådsgarn og garn med rejeskaller... Niecen ville da vældigt gerne have "anti-sure-tæer"- garn med rejeskaller (og jeg må meget gerne strikke strømperne til hende!), storebroderen var mere til sukkerrør, mælk eller ståltråd, mens lillebroderen bare ville have en gave. "Har du gavepapir, moster?""Du skal putte tape på!" Hans gave skal gerne indeholde "maaaaange kanel-tyggegummier!" (en dreng efter mit hjerte - bliver han afhængig af kaneltyggegummi inden han fylder 4, tager jeg det fulde ansvar!)
Apropros gaver. De 3 nøgler garn (orange, rød og sort) fik jeg som præmie fra Pernille - for at være hurtigst til at finde en opskrift på en hue med flammer. Garnet er jo perfekt til flammer! Da jeg fortalte niecen om planerne med at lave en sort bamsetrøje med flammer, var hun straks - tjah - fyr og flamme! Det var storebroderen også, så jeg bliver nok nødt til at strikke ham en ild-hue engang inden det bliver koldt igen. (Der er vel Karisma på tilbud i de rigtige farver resten af måneden, ikke?)
Reportage følger efter hjemkomst. Nu vil jeg gå ind og samle de sidste masker op langs nederdels-linningen (konference-strikketøj), drikke en øl og blive klar til at sove.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails